معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سپاه امام رضا (ع) به عنوان معین اقتصادی موفق به تثبیت ۵ هزار فرصت شغلی و کسب درآمد پایدار برای ساکنان ۱۶ دهستاندر خراسان رضوی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  در نشست با جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در محل استانداری خراسان رضوی به بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت وگفت: اقدامات سپاه امام رضا (ع) به منظور اشتغالزایی، تسهیلگری و اعتمادسازی بوده است.

او بر اجرایی شدن تفاهمنامه بسته شده  با سپاه امام رضا (ع) در چارچوب طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان و عملیاتی شدن طرح‌ها در حوزه‌های دارای مزیت این دهستان‌ها با محوریت اشتغال، تولید و توسعه برای منطقه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: معین‌های اقتصاد مقاومتی باید با رویکرد  توسعه‌گرایی برای پایدار شدن اقتصاد روستایی تلاش کنند که قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه امام رضا (ع) به عنوان معین اقتصاد مقاومتی صالح آباد تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده است.

 احمد واحدی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا نیز در این نشست گفت: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک و مبتنی بر ظرفیت‌های خانوار به کاهش مهاجرت مردم از مناطق روستایی به حاشیه شهر‌ها کمک خواهد کرد.

او افزود: هم اکنون نیز برنامه‌های متنوعی برای احیای قنوات و پرورش دام در خراسان رضوی در حال پیگیری است.

در این نشست مقرر شد یارانه‌ای در قالب تسهیلات مربوط به کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.