معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) گفت: ۳۸ پایگاه علمی مسجدمحور با هدف ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان منطقه، مشاوره‌های شغلی، تحصیلی و کلاس‌های کارآفرینی راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   محمودرضا کفاش معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) گفت: ۳۸ پایگاه علمی مسجدمحور با هدف ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان منطقه، مشاوره‌های شغلی، تحصیلی و کلاس‌های کارآفرینی راه اندازی شده است که برنامه ریزی و توان راه اندازی دو پایگاه دیگر در سال ۹۹ نیز وجود دارد.

او افزود: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی به نبرد با ملت ایران آمده اند بنابراین آرایش جنگی ما باید در رفع نیاز‌های اقتصادی با تکیه بر تولید ملی و توان داخل متمرکز شود و البته نگاه ما در اقتصاد باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه یکی از پایه‌های اقتصادمقاومتی در حوزه‌های دانش بنیان است ادامه داد: وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور را داریم و قریب به ۵ هزار و۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، اما تأکید بر افزایش شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

کفاش بیان کرد: از ابتدای امسال، سه شرکت دانش بنیان با کمک معاونت علمی پژوهشی سپاه امام رضا (ع) مورد حمایت و هدایت واقع شده است و از مرحله فناوری به مرحله دانش بنیانی رسیده است.

او  شکل گیری بسیج با ریشه‌های مردمی را دارای بنیه قوی همه جانبه دانست و تصریح کرد: امروز رویکرد ما برای تولید علم خودکفایی اقتصادی است و با جهاد علمی در پی گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی هستیم.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) با اعلام اینکه از اهداف مهم در سال ۹۹ ایجاد مراکز رشد و فناوری است تاکید کرد: هدف ما در مراکز رشد تولید محصولات نوآور و فناور و همچنین اشتغالزایی و خلق ثروت است بنابراین باید بازار آن پیش بینی شود و بر همین اساس تجاری سازی محصول دارای اهمیت است و نباید محصولی تولید شود که بازار فروش نداشته باشد.

بیشتر بخوانید


کفاش اظهار کرد: در محصولات دانش بنیان در‌های تک، روی ماسک هوشمند در حال مطالعه هستیم که با فیلتر‌هایی با رعایت تمام ملاحظات پزشکی و اشعه خاص اجازه ورود هوای آلوده و تنفس را نمی‌دهد و به صورت هوشمند اکسیژن را تصفیه می‌کند.

او با اشاره به حمایت از طرح‌هایی که منجر به اشتغالزایی افراد و محرومیت زدایی از جامعه شود افزود: پیگیر این موضوع هستیم که علمی تولید شود که خالق ثروت باشد چراکه بسیج دارای نقش تسهیلگری است و این تسهیل گری نیز مورد اعتماد مردم است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: امروز روی محلول ضدعفونی مطالعه می‌شود که بر پایه انتی اکسیدان‌ها است و از مراکز پزشکی رسمی تقاضا شده که پیگیری محصول انجام شود تا باتوجه به عوارض کم آن، مصرف الکل کاهش یابد.

کفاش ضمن اشاره به تولید محلول ضدعفونی کننده بر پایه نانوسیلور‌ها توسط پژوهشگران بسیجی بیان کرد: با حمایت بسیج علمی دستگاه تصفیه هوا به کمک ازون و اشعه یووی خروجی تصفیه را ارائه می‌دهد و مدل موفق آن در بیمارستان‌های استان نصب شده و در حال استفاده است.
 
منبع: فارس

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.