معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: زمان صدور پروانه‌های ساختمانی ۲۰ روز کاهش پیدا کرده است و نظارت بر سر و صدای ناشی از ساخت و سازها، بر عهده مهندسان ناظر می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: تأمین درآمد شهرداری از عوارض پرداخت شده شهروندان تأمین می‌شود، بنابراین شهروندان باید زبان گفتگوی مشترکی با شهرداری داشته باشند که یکی از نقاط قدرتمند ارتباط مردم با شهرداری، مرکز ۱۳۷ است که در طول ۲۴ سال گذشته، به خوبی توانسته نقش خود را ایفا کند.

او افزود: مدیران شهری نیز باید با توجه به حجم و فراوانی درخواست‌های مردمی ۱۳۷ در هر موضوع، نسبت به برنامه ریزی در آن خصوص و اختصاص بودجه، اقدام کنند، زیرا پیام‌های مردمی ۱۳۷، به خوبی نشان دهنده نقاط ضعف و قوت کار در مدیریت شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با بیان اینکه در فضای کمبود مسکن و گسترش پدیده‌هایی، چون اجاره بام در تهران، سوداگران مسکن نیز دست به کار شده ادامه داد: در کنار کمبود اکیپ‌های گشت و نظارت بر ساخت و سازها، ساخت و ساز‌های غیر مجاز افزایش یافته  لذا شاهد نابسامانی موجود ساخت و ساز در همه کلان شهر‌ها هستیم.
 
حسین نژاد بیان کرد: همین موضوع نیز باعث شده پرتکرارترین درخواست مردمی ۱۳۷ نیز به موضوع نظارت بر ساخت و ساز‌ها اختصاص یابد.

او تصریح کرد: افزایش سه برابری محدوده مشهد نیز باعث شده است تا کار نظارت بر ساخت و ساز‌ها بسیار سخت‌تر شود، اما لازم است تا نسبت به افزایش تعداد نیرو‌ها و اکیپ‌ها در حوزه نظارت بر ساخت و ساز‌ها اقدام کنیم تا بیش از پیش بتوانیم جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را بگیریم.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.