از ابتدای امسال تاکنون بیش ۱۰۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال زکات واجب و مستحب و فطریه در استان چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک اقامه نماز و زکات، از افزایش ۱۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش ۱۰۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال زکات واجب و مستحب و فطریه در استان جمع‌آوری شده است.


بیشتر بخوانید


ملک پور اضافه کرد: از این میزان ۱۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال زکات فطریه عام و سادات و ۶۲۴ میلیون ریال کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

او ادامه داد: در این مدت یک میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال زکات واجب و ۸۳ میلیارد ریال نیز زکات مستحب جمع‌آوری شده است.

ملک پور گفت: با میزان کفاره‌های جمع‌آوری شده با همکاری اداره کل غله و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک هزار و ۱۵۰ بسته آرد تهیه و بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد.

او با اشاره به بحث فرهنگسازی در خصوص پرداخت زکات افزود: مبلغان و روحانیون در روستا‌ها و مناطق مختلف و همچنین رسانه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ زکات نقش مهم و مؤثر دارند.

ملک پور اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ زکات ۱۳۹ روحانی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ۵۷ روحانی مستقر و ۱۷ روحانی دیگر در این حوزه در مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

او ادامه داد: هم‌اکنون بانک اطلاعاتی موثران زکات استان و مودیان زکات تهیه شده است که ۹۷۶ نفر در حوزه زکات با کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری همکاری دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار