به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، علیرضا خجسته معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد
راههای شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راههای فرعی و روستایی خراسان رضوی نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.
او افزود: از میان راههای شریانی استان جادههای باغچه - نیشابور - سبزوار- کاهک، تربتحیدریه - رشتخوار - خواف - قاین و همچنین جاده مشهد - فریمان با بیشترین آسیبدیدگی، نیازمند ترمیم و اصلاح هستند.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی با بیان اینکه هزینه نگهداری جاده سه تا پنج درصد قیمت و ارزش کل هر مسیر جادهای است، ادامه داد: اگر عملیات ترمیم، اصلاح و نگهداری آسیبهای وارده به جاده به موقع صورت نگیرد هزینه آن بخاطر تخریب راه مضاعف میشود.
بیشتر بخوانید
خجسته بیان کرد: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالت در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استانها از نظر طول راهها قرار دارد.
او تصریح کرد: هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال پروژه در شش ماه نخست امسال توسط این ادارهکل در مسیر جادههای خراسان رضوی اجرا شده است.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی تاکید کرد: ۹۷۰ میلیارد ریال از این طرحها مربوط به ارتقای کیفی لکه گیری، روکش آسفالت و اجرای آسفالت در راههای استان بوده است.
خجسته اظهار کرد: در قالب طرح ملی ابرار و اقدامات عمرانی دولت برای راههای اولویت دار روستایی، ۵۱ کیلومتر از راههای روستایی استان با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.
او افزود: به تازگی نیز عملیات اجرایی روکش آسفالت در ۳۰ کیلومتر از محور پر تردد و شریانی نیشابور- سبزوار با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
انتهای پیام//ف.ش