مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سم مورد نیاز استان برای ضدعفونی کردن گندم ۷ تن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حدود ۳۰ درصد از بذر گندم مصرفی در استان به صورت گواهی شده است که این بذر‌ها نیاز به سم ندارند.

او با اشاره به کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در استان افزود: اکنون برای کشت گندم و جو به سم برای ضدعفونی بذر‌ها نیاز است که تاکنون دو تن سم برای ضدعفونی بذر گندم در استان از یکی از شرکت‌ها و با قیمت قبل تهیه شده است.


بیشتر بخوانید


شبانی سم مورد نیاز استان برای ضدعفونی کردن گندم را هفت تن اعلام و اضافه کرد: سعی شده است سمومی برای استان انتخاب شود که در مقایسه با سموم دیگر افزایش قیمت کمتری داشته باشند.

او، هزینه سم برای یک هکتار زمین را بسیار اندک عنوان کرد و ادامه داد: چنانچه بذر ضدعفونی نشود ممکن است گندم به سیاهک مبتلا و آسیب زیادی به محصول وارد شود، به همین دلیل توصیه می‌شود که کشاورزان حتما از بذر‌های ضدعفونی شده استفاده کنند.

شبانی با اشاره به اینکه برای ضدعفونی بذر گندم مشکلی در استان وجود ندارد گفت: هر فروشگاهی که سم بخواهد شرکت‌ها آمادگی دارند در اختیارش قرار دهند.

او با بیان اینکه در خصوص جو و ضدعفونی بذر آن توسط کشاورزان قدری کوتاهی می‌شود افزود: امسال روی این قضیه از نظر ترویجی کار شده است به گونه‌ای که تاکنون چهار تا پنج پیامک ترویجی از سوی مدریت ترویج برای کشاورزان با تاکید بر ضدعفونی بذر جو ارسال شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار