فیلم سینمایی «یک خورشید» از تایوان به عنوان نماینده این کشور در جوایز اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، کشور تایوان فیلم سینمایی «یک خورشید» به کارگردانی چانگ مونگ هونگ در ژانر درام را به عنوان نماینده خود برای بخش فیلم‌های بین المللی آکادمی اسکار انتخاب کرده است. این بخش از آکادمی در گذشته به نام بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد.

انتخاب این فیلم توسط وزیر فرهنگ این کشور اعلام شد. او گفت که این فیلم از بین ۱۸ مدعی انتخاب شده است. وزیر فرهنگ تایوان این فیلم را به خاطر به تصویر کشیدن احساسی و به یاد ماندنی رابطه والدین و فرزندان تحسین کرد.

این فیلم داستان یک خانواده چهار نفره را به تصویر کشیده که پسر جوانشان به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده است. «یک خورشید» سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد.

فیلم سینمایی «یک خورشید» در جشنواره‌های مطرح آسیایی مثل بوسان، توکیو و جشنواره اسب طلایی نیز شرکت کرده است. این فیلم در جوایز اسب طلایی سال ۲۰۱۹ ، جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، تدوین، بازیگر مرد و بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

کشور تایوان از سال ۱۹۵۷ فیلم‌های خود را در اسکار به ثبت رسانده است. فیلم سینمایی «ضیافت عروسی» به کارگردانی آنگ لی در سال‌ ۱۹۹۳ نامزد اسکار شد. آنگ لی در سال ۲۰۰۰ هم با فیلم سینمایی «ببر خیزان، اژد‌های پنهان» در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد.

تا کنون کشور‌های لهستان، سوئیس، اوکراین، بوسنی و هرزگوین، بوتان، ساحل عاج و تایوان نماینده‌های خود را برای حضور در اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده اند.

مراسم اسکار با تأخیری دو ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار