مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از فعالیت بیش از ۴۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع‌دستی کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: کردستان استانی غنی در بحث تامین مواد اولیه حوزه صنایع‌دستی است و با توجه به این پتانسیل بیش از ۴۰ هزار هنرمند استان در نزدیک به ۵۰ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.

او به تاثیرگذاری سبک زندگی و فرهنگ بومی ساکنین این منطقه در ساخت و تولید انواع صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۱ رشته بومی فعال در حوزه صنایع دستی در استان کردستان موجود است.

گویلیان بیان کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در سامانه معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای شناسه فعالیت هستند که از این تعداد، سه هزار و ۶۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی دارند.

او با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در حوزه صادرات، افزود: بحث مطالعات ظرفیت‌سنجی صادرات صنایع دستی استان و شناسایی کشور‌های هدف را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم بیش از پیش در بحث توسعه صادرات صنایع‌دستی اقدام نماییم.
فاز پایانی مجتمع صنایع‌دستی سنندج آغاز می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین از تامین اعتبار برای تکمیل مجتمع صنایع دستی سنندج خبر داد.

گویلیان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار پرداخت شده است، بر اساس برآورد اولیه برای تکمیل این پروژه به ۲۴ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

او به تأمین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان برای اتمام طرح مجتمع صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: در دو نوبت جلسه‌های فنی با حضور پیمانکار، ناظر و مشاور پروژه برای بررسی آخرین وضعیت این طرح برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: این طرح در صورت تأمین اعتبار تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

او اعلام کرد: مجتمع صنایع‌دستی سنندج دارای ۲۳ کارگاه همراه با انبار، نمازخانه و سرویس بهداشتی است و از جمله کارگاه‌های مجهز صنایع‌دستی در غرب کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار