معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: از ۱۵مهرماه دیگر هیچ گونه خدماتی به صورت حضوری به مشترکان ارائه نمی شود و متقاضیان باید برای ثبت درخواست به سایت شرکت برق مراجعه کنند.

نوروز زاده، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه از ۱۵ مهرماه تمام خدمات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان به مشترکان غیر حضوری ارائه می شود، گفت: متقاضیان برای ثبت درخواست باید حتما به سایت شرکت مراجعه کنند.

او افزود: طرح (برق امید) طی مهرماه در کرمان اجرایی می‌شود و بر اساس  پیش بینی های صورت گرفته یک میلیون نفر در استان کرمان که جزو مشترکان کم‌مصرف محسوب می‌شوند می توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

نوروز زاده گفت: طرح ملی (برق امید) که قرار است باهدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف در سه بخش مشترکان خوش مصرف، کم مصرف و پرمصرف در استان کرمان اجرا شود و مشترکان از تخفیف صددرصدی هزینه برق مصرفی خود برخوردار می‌شوند.

او اظهار کرد: در این طرح هزینه برق مشترکان مناطق سردسیر که مصرفشان در ماه‌های غیر گرم، زیر ۸۰ کیلووات و در ماه‌های گرم زیر ۱۰۰ کیلووات  باشند و همچنین مشترکین مناطق گرمسیر که مصرفشان زیر ۴۰۰ کیلووات باشد تخفیف صد در صدی دریافت می کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اعلام اینکه تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کار‌های تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح (برق امید) است افزود: خانوارها، والدین و فرزندان جزو جامعه هدف این طرح هستند و با توجه به اینکه ۳۰ درصد از مشترکان برق کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند، صرفه جویی۱۰ درصدی در انرژی می‌تواند به بخش صنعت کمک فراوانی بکند.

نوروز زاده اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، رونق کسب و کار‌های جدید، توسعه انرژی تجدید پذیر، ارزشمند نمودن مصرف انرژی و برق و آشنایی مردم با ممیزی انرژی برق لوازم خانگی را از جمله مزایای طرح برق امید عنوان و بیان کرد: استفاده از نور طبیعی روز، خرید لوازم برقی دارای برچسب انرژی بالا، استفاده از لامپ‌های کم مصرف، نصب مولد برق خورشیدی در پشت بام منازل و… برای کاهش هزینه برق مصرفی خانوار‌ها مدنظر است.

او اظهار کرد: علاوه بر اینکه حدود۲۷۳ هزار مشترک کم مصرف در استان کرمان هستند، تعداد ۵۱۶ هزار مشترک خوش مصرف هم وجود دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد مشترکان پرمصرف را ۲۳۴ هزار مشترک اعلام کرد گفت: به دلیل اینکه مصرف این گروه خارج از الگوی مصرف قرار می‌گیرد ، آن‌ها هشدار جریمه ۱۰ درصدی در هزینه برق را، در صورت  کاهش نیافتن مصرف تا شش ماه آینده، دریافت خواهند کرد.

نوروز زاده افزود: راه اندازی نیروگاه در ایام کرونا مقرون به صرفه نیست با جابجایی پیک و همراهی بخش صنعت و کشاورزی باید از خاموشی جلوگیری کنیم و اجرای طرح برق امید در راستای کنترل پیک است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار