رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت:کردستان با تورم ماهانه سه درصد، در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهرام نصراللهی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت:بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های شهری و روستایی در شهریور ماه، کردستان با تورم ماهانه سه درصد، در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار گرفت.

او افزود: تورم ماهانه کشور در شهریور ماه ۳.۶ درصد و این میزان در کردستان ۳ درصد بود.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه تورم ماهانه کردستان در شهریورماه نسبت به تورم ماهانه مرداد ۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: کردستان در مرداد با تورم ماهانه ۳.۲ درصد در جایگاه بیست و سوم استان‌های کشور قرار داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره تورم نقطه به نقطه هم گفت: کردستان در این زمینه استان چهارم کشور بود.

نصراللهی‌زاده اضافه کرد: درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) استان از ۳۰.۷ درصد در مرداد ماه به ۳۶.۸ درصد در شهریور ماه افزایش پیدا کرده است.

او یادآور شد: تورم نقطه به نقطه کشور در مرداد و شهریور ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۰.۴ درصد و ۳۴.۴ درصد بوده است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: این تغییرات نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان کردستان و کشور (مهر ۹۸ تا شهریور ۹۹ نسبت به مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸) به ترتیب ۲۲.۸ درصد و ۲۶ درصد بوده که کردستان همانند ماه گذشته در جایگاه ۳۰ امین استان‌های کشور قرار دارد.

او تاکید کرد: تغییرات شاخص در مرداد ماه امسال در کردستان و کشور به ترتیب ۲۲.۵ درصد و ۲۵.۸ درصد بود و تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان کردستان افزایشی بود بطوری که تورم ۱۲ ماه در شهریور نسبت به مرداد در استان ۳ دهم درصد و در کشور ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.