مدیر کل اداره دامپزشکی خوزستان گفت: وبینار آموزشی بیماری هاری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور ادارات دامپزشکی سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنار کوهی مدیر کل اداره دامپزشکی خوزستان گفت: وبینار آموزشی بیماری هاری به مدت ۲ روز همزمان با سراسر کشور در اداره کل دامپزشکی استان در حال برگزاری است.

او افزود: برگزاری این همایش با محوریت سازمان دامپزشکی کشور و مشارکت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت، آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزرات کشور است.

کنار کوهی با اشاره به شرکت نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری کلانشهر اهواز به میزبایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در این دوره شرکت کردند، اظهار داشت: ماکنعلی ریاست سازمان دامپزشکی کشور در آغاز از اهداف برنامه‌های سازمان دامپزشکی جهت پیگیری و کنترل بیماری هاری در دام بحث و تبادل نظر شد.

مدیر کل اداره دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این وبینار تخصصی می‌توان به نقش انستیتو پاستور ایران در کنترل هاری در کشور، اقدامات وزارت کشور در کنترل این بیماری، وضعیت جهانی هاری و همکاری‌های سه جانبه WHO، OIE و FAO در کنترل و حذف بیماری، آمار و وضعیت حیوان گزیدگی و هاری انسانی در کشور و هاری در حیوانات اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.