رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وجود گله سگ‌های ولگرد در پارک‌ها علاوه بر انتقال بیماری‌ها آثار مخرب روانی بر جای می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: بیماری  هاری در حیوانات وحشی و بعضا حتی در حیوانات اهلی وجود دارد و چند مورد بیماری هاری در گاو مشاهده شده بود که این موضوع نشان می‌دهد حیوانات اهلی در تماس با حیوانات وحشی یا مورد گزش قرار گرفتن دچار بیماری می‌شوند.

وی افزود: گزش سگ باعث بیماری هاری و انتقال سالک و کیست هیداتیک می‌شود. در بیماری کیست هیداتیک، کیست‌هایی در قسمت‌های مختف مغز، ریه و کبد ایجاد می‌شود و وجود گله سگ‌های ولگرد در پارک‌ها آثار مخرب روانی بر جای می‌گذارد.

سلمان‌زاده بیان کرد:  ویروس بیماری هاری در طبیعت در حال چرخش است و اگر مراقبت نشود موجب ابتلای انسان به این بیماری می‌شود و هر فردی که به بیماری هاری مبتلا شود قطعا سرنوشتش مرگ خواهد بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر مورد ابتلا به بیماری هاری نداشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هر مورد حیوان‌گزیدگی یک میلیون تومان هزینه بر دوش بخش سلامت می‌گذارد که اگر بخواهیم هزینه کلی موارد حیوان‌گزیدگی در سال گذشته در خوزستان را حساب کنیم مبلغی بیش از 8 میلیارد تومان می‌شود در صورتی که این مبلغ باید برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان هزینه می‌شد.

انتهای پیام/م

جولان سگ های ولگرد در شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
شب ها میز فلزی نانوایی ها رو لیس میزنن کسی یه فکری برای این موضوع نمیکنه؟؟؟