کار آفرین جوان شیرازی با راه اندازی پژوهشگاه خصوصی صنعتی و معدنی ایران و اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم و هشت نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدامین البرزی جوان ۳۲ ساله شیرازی که از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس بود، بدون هیچ پشتوانه مالی زمینه اشتغال بسیاری از هم استانی‌های خود را فراهم کرده است.

او،  با اشاره به اینکه این راه  را بدون پشتوانه مالی و با اتکا به دانش و با فروش فناوری آغاز کرده است، گفت: من از صفر شروع کرده و اکنون به شرکتی به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان رسیده ام.

البرزی، بیان کرد: همزمان با تحصیل، شروع به کار کرده و پس از پایان تحصیلات و در سال ۹۵ نخستین پژوهشگاه خصوصی صنعتی معدنی ایران، متشکل از تعدادی هیئت‌علمی سطح دکترای دانشگاهی را راه‌اندازی کرده ام.

کارآفرین جوان شیرازی، تصریح کرد: در ابتدا که سیستم پژوهشی شکل گرفت و محتویات علمی ایجاد شد، به فناوری‌های جدید دست پیدا کرده و با سرمایه‌گذاری شروع به فروش فناوری‌های جدید و به‌روز خود کردیم.

البرزی، ادامه داد: با همراهی تعدادی از دوستان نسبت به ایجاد شبکه توزیع و تامین مواد معدنی برای جلوگیری از خام فروشی در معدن تا بازار اقدام کردیم.

کارآفرین جوان شیرازی، افزود: پس از گذشت مدتی تبدیل به هلدینگ صنعتی معدنی شدیم و هم‌ اکنون نیز مجموعه دارای سه معدن بوده که در آستانه تأسیس کارخانه فرآورده‌های معدنی فلزی غیرآهنی نیز هستیم.

او، اضافه کرد: در سیستم پژوهشگاه ۲۶ نفر به صورت مستقیم و هشت نفر نیز به صورت غیرمستقیم فعالیت دارند.

البرزی، اظهار کرد: در معادنی نیز که در مرحله کسب پروانه بهره‌ برداری و اکتشافات است، هنگام شروع به کار زمینه اشتغالزایی ۴۵۰ نفر را ایجاد می‌کند.

کارآفرین جوان شیرازی، تاکید کرد: در صورت راه‌اندازی کارخانه که  آن جا نیز در مرحله سرمایه‌گذاری است بین ۵۰ تا ۶۰ نفر جذب می‌شوند.

او، با اشاره به ایجاد همکاری میان شرکت خود با یکی از شرکت‌های معادن ارسنجان، گفت: در آن جا نیز ۱۳۰ نفر به کار گرفته شده اند.

البرزی، بیان کرد: به دنبال اجرایی کردن طرحی نیز در شهرستان آباده هستیم که در صورت اجرایی شدن آن، زمینه اشتغالزایی برای ۹۳۰ نفر ایجاد می‌شود.

کارآفرین جوان شیرازی، تصریح کرد: اگر طرح خاک نسوز ما راه‌اندازی شود در مرحله اول زمینه اشتغالزایی برای یک هزار نفر فراهم می شود، که این طرح در مرحله موافقت‌نامه‌های اصولی متوقف مانده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار