معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید ماهی در مراکز پروش ماهی استان امسال با ۶ درصد افزایش به ۶ هزار و ۷۰۰ تن می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی دولو, معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست فضای مجازی با خبرنگاران گفت: پارسال در استان ۶ هزار و ۳۰۳ تن ماهی تولید شد که امسال با کاهش خسارات بارندگی های سیلابی این میزان  به ۶ هزار و ۷۰۰ تن می رسد.

او تعداد واحد های پرورش ماهی سردابی و گرمابیاستان را   ۵۱۸ واحد اعلام کرد و افزود: بچه ماهی های پروش قزل آلا در استان و بچه ماهی های پرورشی واحد های گرمابی از استان های شمالی کشور تامین می شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: ما به کشاورزانی که بخواهند در استخر های آبیاری خود هم پرورش ماهی دهند, بچه ماهی رایگان می دهیم.

دولو از توزیع ۱۵۰ هزار قطعه ماهی در استخر های تامین آب کشاورزی استان هم خبر داد و اظهار کرد: به کشاورزانی که نخستین سال پرورش ماهی دارند  بچه ماهی ها رایگان توزیع می شود.

دولو با اشاره به وجود ۹ واحد پرورش بچه ماهی در استان ادامه داد: در این واحد ها سالانه ۲۲ میلیون بچه ماهی تکثیر و در مزرعه های پرورش ماهی استان توزیع می شود.

او بیان کرد: سرانه سالانه مصرف ماهی در استان همدان  ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار