رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد كشاورزی استان همدان گفت: مزارع پرورش ماهی، گندم و کلزا و دامداری های استان همدان بر اثر سیلاب خسارت های زیادی دیدند.

خسارت به مزارع پرورش ماهی، گندم و کلزا و دامداری های استان همدان بر اثر سیلاباحد ظفری، رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: در سیلاب‌های و بارندگی‌های شدید سه روز اخیر بخش‌های زیادی در مزارع پرورش ماهی در نهاوند و مزارع گندم و کلزا در شهرستان‌های جنوبی استان و دامداری‌ها در اسدآباد خسارت‌های زیادی دیدند.

او با بیان اینکه براورد خسارت‌ها  در دست بررسی است و به زودی اعلام می‌شود افزود: بیشترین خسارت بخش کشاورزی مربوط به شهرستان نهاوند است و با وجود هشدار‌های اداره کل هواشناسی و جهاد کشاورزی و اقداماتی که بعد ازسیلاب نوروز امسال شده بود باز هم خسارات در این شهرستان زیاد بود.

ظفری ادامه داد: خسارت‌ها بعد از برآورد در استان به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران کشور فرستاده می‌شود و  اعتبارات مورد نظر به استان اختصاص داده می‌شود.

رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر بیمه کردن مزارع و زمین‌های کشاورزی و دامی افزود:شرکت‌های بیمه هم در استان در حال تهیه میزان خسارات و بررسی برای پرداخت خسارات‌های کشاورزان هستند.

او با اشاره به سیلاب نوروز امسال هم گفت: در این سیلاب هم ۱۸  هزار و ۶۰۰ پرونده را در سامانه وزارت کشاورزی برای خسارات سیلاب ثبت کردیم که به ۱۰ هزار و ۱۷۰ مورد ان ناکنون تسهیلات پرداخت شده و ۷۲۰ پرونده هم اصلاح شده و در انتظار پرداخت تسهیلات هستند.

احد ظفری اضافه کرد: پس از سیلاب عید امسال ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تعمیر جاده‌های بین مزارع، کانل کشی آب و زهکشی، لایه روبی کانال‌های آب و قنوات  است.

او همچنین از بخش پرداخت تسهیلات بانکی دولت به کشاورزان خسارت دیده از سیل و سیلاب برای سه سال هم خبر داد و افزود: دولت ۱۹۱ میلیارد تومان برای پرداخت اقساط و سود تسهیلات به  کشاورزانی که سر رسید تسهیلات آن‌ها از تاریخ اول مهر سال ۹۶ تا ۳۱ فروردین سال ۹۸ است اختصاص داد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار