چهار هزار و ۶۴ ناشنوار در استان چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بهزیستی هستند و از خدمات توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون چهار هزار و ۶۴ ناشنوار در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.

او افزود: افراد دارای معلولیت ناشنوایی هشت درصد از معلولان زیرپوشش بهزیستی استان را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: از این تعداد یکهزار و ۶۸۸ نفر مرد و دو هزار و ۳۷۶ نفر زن هستند که ناشنوایی آن بر اثر مادرزادی، حوادث، تصادفات، بیماری‌های خاص، عوارض دارویی و آلودگی‌های صوتی و پیرگوشی است.

او با اشاره به اینکه در استان یک مرکز شنوایی و یک موسسه خیریه برای ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری برای ناشنوایان استان فعال است ادامه داد: دو مرکز شنوای سنجی غیردولتی در لردگان و فارسان و دو مرکز دولتی در شهرکرد و بروجن نیز فعال است.

محمدی گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت ناشنوایان بازدید از بازارچه و کارگاه‌های تولید ناشنوایان، مسابقات ورزشی ناشنوایان، تقدیر از ناشنوایان فعال دردستگاه‌های اجرایی و تجلیل از کارشناسن طرح غربالگری شنوایی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه تهیه سمعک و تامین اعتبار برای کاشت حلزون از سوی سازمان بهزیستی برای جامعه هدف انجام می‌شود، افزود: امسال ۸۰ سمعک خریداری و بین شهرستان‌ها توزیع شده است تا بین مددجویان با اولویت کودکان زیر دو سال و پشت نوبتی و سالمندان توزیع شود.

محمدی اضافه کرد: هم‌اکنون چهار نفر در استان پشت نوبت کاشت حلزون هستند که در صورت تامین اعتبار، هزینه کاشت حلزون این افراد از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود که برای کاشت حلزون نزدیک به ۶۰ میلیون ریال هزینه نیاز است.

او ادامه داد:هم‌اکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شدند که از این تعداد ۱۷ هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

محمدی با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی به عنوان یکی از برنامه اصلی بهزیستی استان گفت: سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف از چرخه حمایت با ایجاد اشتغال و توانمندسازی خارج می‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.