جعفری گفت:تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ راننده برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۴ هزار و ۶۸۶ راننده وام ۶ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا جعفری معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به تسهیلات کرونایی ویژه حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: تسهیلات کرونایی از طریق اداره کار صورت می‌گیرد که به دو گروه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل پرداخت می‌شود.

او افزود: مبلغ ۶ میلیون تومان وام برای رانندگان و ۱۲ میلیون تومان وام برای شرکت‌های حمل و نقل در نظر گرفته شده که تعدادی از آن‌ها آن را دریافت کردند و مابقی در حال پرداخت است.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه کاهش ۵۵ درصدی مسافر را در شرایط کرونا در استان شاهد هستیم، گفت: اوج فعالیت شرکت‌های حمل و نقل در ایام نوروز، تابستان و اربعین است که در سال جاری به علت گسترش ویروس کرونا تعداد مسافران در این ایام کاهش یافته و این شرکت‌ها شرایط خوبی ندارند.

او تصریح کرد: همچنان گرانی لاستیک و لوازم یدکی مینی‌بوس و اتوبوس‌ها وجود دارد و رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل با این مشکل هم رو به رو هستند.

جعفری ادامه داد: شهرداری در بعضی از شهرستان‌ها کمکی به کرایه غرفه‌های پایانه‌های مسافربری کردند و تعدادی از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل از تسهیلات ۶ و ۱۲ میلیونی استفاده کردند.

وی با اشاره به حمل بار در استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت حمل بار در استان از شرایط خوبی برخوردار است و نه تنها کاهش حمل بار نداشتیم بلکه درصدی هم افزایش تناژ حمل بار داشتیم.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: با این وجود رانندگان بخش حمل بار نیز با مشکل گرانی لاستیک و لوازم یدکی مواجه هستند و بعضی از برند‌های لاستیک و لوازم، کمیاب و گران هستند.

او افزود: در ۵ ماهه امسال حدود ۵ درصد افزایش تناژ حمل بار در استان اصفهان وجود داشته که ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از استان اصفهان به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

جعفری با بیان اینکه میزان تناژ حمل بار ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در ۵ ماهه سال ۹۸ بوده، گفت: در سال جاری یک میلیون تن بیشتر از سال گذشته جابه‌جایی بار داشتیم.

او ادامه داد: تعداد سفر باری در ۵ ماهه ۹۸ یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۵۸۵ سرویس بار بوده در حالی که امسال یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۲۷۱ سفر بار انجام شده که ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ راننده برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۴ هزار و ۶۸۶ راننده وام ۶ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند و ۱۰۳ فقره وام کرونایی ۱۲ میلیون تومانی به شرکت‌های حمل و نقل بار پرداخت شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار