دیدار پرسپولیس -السد از نگاه AFC؛ رویارویی دشمنان آشنا/ ژاوی برای انتقام می‌آید

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار گزارشی به استقبال دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس ایران و السد قطر رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فردا (یکشنبه) و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ تیم فوتبال پرسپولیس ایران در ورزشگاه "شهر آموزش" رو در روی تیم السد قطر قرار خواهد گرفت. در آستانه این دیدار سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال  این بازی حساس رفت.

در گزارش AFC آمده است، پرسپولیس برای ششمین بار در تاریخ خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است، آخرین بار آن‌ها به فینال مسابقات سال ۲۰۱۸ رسیدند که در آن بازی به کاشیما آنتلرز ژاپن باختند.

این بار پرسپولیس برای صعود از گروه سوم به یک پیروزی در هفته ششم نیاز داشت که آن‌ها بازی بسیار زیبایی ارائه دادند و موفق شدند تیم شارجه امارات متحده عربی را ۴ بر صفر شکست دهند. ضمن آنکه پیروزی دقایق پایانی التعاون برابر الدحیل به معنی آن بود که پرسپولیس با این پیروزی به صدر گروه صعود کرده است.

سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس پیش از دیدار روز یکشنبه، گفت: ما در دیداری دشوار با تیمی قدرتمند و سازمان یافته  رو به رو خواهیم شد.

او افزود: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان قوی هستند و ما می‌دانیم که  السد چندین بازیکن واقعاً خوب به خصوص در خط حمله دارد، اما تیم آنالیز باهوشی داریم که حریف را برای ما به خوبی آنالیز خواهد کرد و کادر فنی ما را به خوبی آماده خواهند ساخت. این مسابقه بازی سختی برای هر ۲ تیم خواهد بود.

این ۲ تیم آخرین بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ با هم رو به رو شده بودند. پرسپولیس با گل دقایق پایانی علی علیپور از روی نقطه پنالتی با یک پیروزی ارزشمند از ورزشگاه جاسم بن حمد  به خانه بازگشت و سه هفته بعد هم موفق شد در ورزشگاه آزادی با گل سیامک نعمتی برابر گل بغداد بونجاح به تساوی یک بر یک دست یابد که این نتیجه پرسپولیس را برای اولین بار به فینال فرستاد.

السد امسال در فاصله یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کرد و شکست آن‌ها برابر سپاهان در هفته ششم باعث شد این تیم پشت سر النصر ۹ امتیازی در جایگاه دوم گروه قرار بگیرد. این تیم قطری با ۱۴ گل زده قدرتمندترین خط حمله این رقابت‌ها را در اختیار دارد.

السد، موفق‌ترین تیم قطر در لیگ قهرمانان آسیا، ۱۳ بار در این رقابت‌ها حضور داشته و پیش از بازی‌های امسال ۶ بار به مرحله حذفی صعود کرده، سال ۲۰۱۱ به عنوان قهرمانی دست یافته و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به نیمه نهایی رسیده است.

ژاوی سرمربی تیم السد که سال ۲۰۱۸ کاپیتان این تیم بود درباره بازی با پرسپولیس گفت: پرسپولیس ما را ۲ سال پیش در نیمه نهایی شکست داد بنابراین بازیکنان ما می‌دانند که آن‌ها چه حریف دشواری هستند.

ستاره سابق بارسلونا افزود: سبک ما خیلی ساده است. ما دوست داریم مالکیت توپ را حفظ و ضرباهنگ بازی خود را به حریف تحمیل کنیم. پرسپولیس شور و انگیزه ای دارد که من هرگز در تیم دیگری ندیده ام. در این رقابت هر توپ و هر لحظه‌ای مهم است. باید برای تمام توپ‌ها بجنگیم و همیشه توپ‌های برگشتی را از آن خود کنیم و تا  سوت آخر به تلاش خود ادامه دهیم.

مسابقه روز یکشنبه هفتمین دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد در طول سه فصل گذشته خواهد بود. ایرانی‌ها با سه پیروزی در مقابل ۲ پیروزی السد، برتری تاریخی نسبت به این تیم دارند ضمن آنکه تساوی یک بر یک در دیدار نیمه نهایی سال ۲۰۱۸ تنها تساوی بین این ۲ تیم بوده است.

السد بسیار تغییر یافته در بازی هفته ششم خود مقابل سپاهان شکست خورد، اما کادرفنی بازیکنان اصلی این تیم را برای بازی برابر پرسپولیس باز خواهند گرداند. پرسپولیس یکی از تیم‌های آماده در قطر بوده و از چهار بازی در سه مسابقه به پیروزی رسیده و هنوز در جریان بازی گلی دریافت نکرده است. ژاوی و یارانش مطمئنا برای گرفتن انتقام شکست سال ۲۰۱۸ مصمم هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
هنوز در جریان بازی گلی دریافت نکرده است
کیسه کشا ببینید حتی پنالتی داخل بازی رو هم زیاد اهمیت نمیدن انوقت شما با جمع تفریق 6 تا به ما زدین اونم با پنالتی گه کلا حتی داخل تایم وقت اضافه هم نبوده :))))))))))) اون شیش سال 52 عجب سوزی به دل شما گذاشته که همتون شده بودید معلم ریاضی :)))))))))
آخرین اخبار