رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:از اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۵۷۶ نفر در استان در اثر بیماری کرونا جان باخته اند.

۵۷۶ نفر دراستان قربانی بیماری کرونا ویروس شدندرشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : آمار مبتلایان کرونا بستری شده در بیمارستان‌ها را ابتدای شیوع این بیماری ۴۳۶۰ نفراعلام کرد و افزود: تاکنون ۶۴۰۲ نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند که به صورت سرپایی و با استراحت در منزل درمان شده اند.

او افزود: اکنون ۵۴۱ بیمار کرونا و یا مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری هستند و تاکنون ۳۵۳۸ بیمار مبتلا با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد:علائم سرماخوردگی همراه با بدن درد، خستگی مفرط، آبریزش بینی، عفونت ریه، تب بالا، سرفه‌های خشک و ممتد به مدت بیش از ۱ ساعت یا ۳ نوبت ظرف ۲۴ ساعت، مشکلات تنفسی و از دست دادن حس بویایی و چشایی، کهیر و تاول از مهمترین علام‌های بیماری کرونا ویروس هستند.

حیدری مقدم در ادامه گفت: اکنون شهرستان‌های ملایر، تویسرکان، نهاوند، فامنین، رزن و کبودراهنگ در وضعیت قرمز و همدان، بهارو اسدآباد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 او افزود:از مردم فخیم همدان می‌خواهیم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تاکید کرد: در شهرستان همدان ۱۸۱۸، بهار۲۹۶، اسدآباد۱۱۲، ملایر ۷۹۴، تویسرکان ۲۲۲، نهاوند ۴۴۴، فامنین ۶۶، کبودراهنگ ۲۸۲، رزن ۱۹۱ بیمار به ثبت رسیده است و ۱۳۵ مسافران مبتلا به بیماری کرونا هم در استان شناسایی و در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.