رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه همدان از موفق‌ترین استان‌های کشور در کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا است، گفت: شاخص سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان همدان تحت کنترل است.

شاخص سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان همدان تحت کنترل استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه انتشار اخبار غیرواقعی و نادرست موجب نا امیدی کادر درمان می‌شود، افزود: تلاش شبانه‌روزی کادر درمان را زیر سوال نبریم.

حیدری مقدم ادامه داد: آمار فوتی‌های بیماری کرونا در استان همدان در مدت ۷ ماه گذشته ۵۶۹ مورد بوده است.

او تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در استان همدان و موارد مشکوک و مثبت را ۵۱۲ مورد بیان کرد و یادآور شد: شهرستان‌های همدان، بهار و اسدآباد به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هفت شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند؛ ابراز داشت: ۷۷ درصد از مدارس استان همدان دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کرده‌اند.

حیدری مقدم با بیان اینکه ۶۵ درصد مبتلایان به کرونا از اجتماعات، میهمانی‌ها و مراسم عزاداری به این ویروس مبتلا شده‌اند، تأکید کرد: ۲۵ درصد علت ابتلا به کرونا در استان همدان حاصل تماس‌های خانوادگی و عیادت‌ها است.

او اضافه کرد: شاخص سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان همدان تحت کنترل است.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.