در پی تشدید تنش‌های تایپه-پکن، هوپیما‌های چینی و آمریکایی در نزدیکی تنگه تایوان به پرواز درآمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایوان نیوز، روز جمعه (۲۵ سپتامبر) دو بمب افکن نیروی هوایی آمریکا (USAF) و یک هواپیمای جاسوسی چینی در شرق تایوان مشاهده شدند.

بر این اساس، حوالی ساعت ۱۲ ظهر ردیاب هوایی ایرکرافت اسپاتس با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: دو بمب افکن «بی ۱» نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی اندرسن در گوآم تایوان به پرواز درآمدند و به سمت شمال غربی دریای شرقی چین حرکت کردند.

در همین حال وزارت دفاع ژاپن از پرواز یک فروند پهپاد شناسایی «وای-۹» به سوی پدافند هوایی تایوان خبر داد. این پهپاد با هدف رهگیری هواپیمای جاسوسی چین به پرواز درآمده بود.

منابع چینی اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش چین طی روز‌های گذشته پرواز شناسایی خود را نزدیک تایوان افزایش داده اند. به ادعای وزارت دفاع تایوان، تعداد هواپیما‌های چینی که به جزایر تایوان و تنگه تایوان نزدیک شده اند به ۱۹ فروند می‌رسد.

پیشتر وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود نیروی هوایی این کشور چند جنگنده چینی را که وارد محدوده هوایی این جزیره شده بودند، رهگیری کرد. 

جمهوری خلق چین، تایوان را همچنان یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین که کمونیست‌ها قدرت را به دست گرفتند، به این منطقه پناه بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار