تلاش برای برداشتن مُهر بیکاری از پیشانی کرمانشاه

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : باید تلاش زیادی انجام دهیم تا امسال مُهر رتبه اول بیکاری از پیشانی استان برداشته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به شیب نزولی نرخ بیکاری استان طی چندسال اخیر، گفت : سال ۱۳۹۶ نرخ بیکاری استان حدود ۲۲ درصد بود که رقمی بسیار بالا، کمرشکن و آزار دهنده محسوب می‌شد.

او گفت : از همان زمان با طرحی ضربتی و با افقی بلندمدت برنامه‌های مدونی را برای نجات همه بخش‌های اقتصادی استان در دستور کار قرار دادیم و با پیشبرد همین برنامه‌ها توانستیم نرخ بیکاری استان را ۶.۱ درصد کاهش دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه افزود: علیرغم این کاهش نرخ بیکاری، کماکان رتبه اول بیکاری کشور هستیم که نشان می‌دهد باید تلاش زیادی انجام دهیم تا امسال مُهر رتبه اول بیکاری از پیشانی استان برداشته شود.

او ادامه داد: البته هرچه پیش می‌رویم، کار سخت‌تر و فضا رقابتی‌تر می‌شود و به لایه‌های فشرده‌تر کار می‌رسیم که باید با هوشمندی بتوانیم مشکلات را کنار بزنیم.

حاتمی گفت: با این وجود، مهمترین راه حل جهت کاهش نرخ بیکاری استان را جذب سرمایه گذار می‌دانیم و در این راستا برای امسال جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را هدفگذاری کرده‌ایم.

او افزود: طبق سند اشتغال استان برنامه داریم که هر ساله سه درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و باتوجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری داریم، این برنامه قابل تحقق خواهد بود و فقط باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه به مهمترین اولویت‌های استان در حوزه اشتغال هم اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از این اولویت‌های مهم حفظ واحد‌های تولیدی موجود استان است تا بتوانیم اشتغالی که اکنون در آن‌ها وجود دارد را حفظ کنیم و نگذاریم از دور خارج شوند، چرا که بازگرداندن یک واحد تولیدی راکد و از دور خارج شده بسیار سخت خواهد بود.

او ادامه داد: از سوی دیگر بدنبال این هستیم که از واحد‌های تولیدی استان حمایت‌هایی داشته باشیم و آن‌ها را تشویق کنیم که برای توسعه واحد‌های تولیدی خود اقدام کنند تا زمینه اشتغالزایی جدیدی در آن‌ها فراهم شود.

حاتمی اولویت سوم استان در حوزه اشتغال را ایجاد جبهه‌هایی جدید برای جذب سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: طراحی نظام یکپارچه صدور مجوز‌های سرمایه گذاری در قالب یک سامانه طی پارسال باعث سرعت بخشی به فرآیند رسیدگی به درخواست‌های صدور مجوز برای سرمایه گذاری در استان شد.

او افزود: براین اساس، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه ۱۵۰۰ درخواست سرمایه گذاری در استان در این سامانه ثبت شده که تاکنون ۶۷۰ فقره آن منجربه صدور جواز سرمایه گذاری شده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه بااشاره به تلاش‌هایی که توسط همه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط استان طی چندسال اخیر برای کاهش نرخ بیکاری صورت گرفته، افزود: کاهش نرخ بیکاری که در این مدت داشته ایم، نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار