مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه به نقش برجسته زنان کرمانشاهی در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به نقش برجسته زنان کرمانشاهی در سال‌های دفاع مقدس، گفت : داستان زندگی زن‌های کرمانشاهی شنیدن دارد. آن‌ها در سال‌های دفاع مقدس در حراست از کیان ایران اسلامی سنگ تمام گذاشتند و فارغ از جنسیت در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

او با بیان اینکه اگر بانوان پشتیبانی نمی‌کردند، رزمندگان هیچ دلگرمی برای حضور در جبهه‌های نبرد نداشتند، گفت : بانوان علاوه بر حمایت از مردان برای حضور در جبهه خود نیز کار‌های پشتیبانی را عهده دار شدند و نگذاشتند وجبی از خاک ایران زمین به بیگانگان واگذار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه بانوانی داریم که تنها نامزد کرده و فقط با انگشتر نشان سال‌ها چشم به راه همسرانی شدند که از سرنوشتان بی اطلاع بودند و این‌ها شایسته تقدیر هستند.

او ادامه داد: این استان زنانی را در خود دارد که هنگام شهادت مردانشان ۱۷، ۱۸ ساله بودند و در عنفوان جوانی و در حالی که بعضی هاشان فرزند داشتند ایستادند و آبروداری کردند و فرزنداشان را تربیت کردند تا بهترین‌ها را تحویل ایران عزیز بدهند.

عسگری ادامه داد: این استان محل زندگی زنانی است که یک شهید و دو شهید و بعضا سه و حتی چهار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و هم اکنون صبورانه در این دیار روزگار می‌گذرانند، لذا سهم زنان کرمانشاهی در حراست از کیان ایران اسلامی اگر بیشتر از مرد‌ها نباشد، کمترهم نیست.

عسگری اشاره‌ای هم آمار همسران شهید استان کرمانشاه داشت و گفت: این استان ۳۵۰۰ همسر شهید دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه با ۱۱۵۰ جانباز زن بیشترین تعداد جانبازان زن کشور را دارد و از نظر تعداد بانوان شهیده نیز با ۹۵۰ بانوی شهید دومین استان کشور بعد از خوزستان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.