چهار اثر تاریخی حمام حاج رئیس تربت‌حیدریه، حمام قدمگاه، کاروانسرای مهر داورزن و رباط سنگ بست در خراسان رضوی در آستانه واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی میرزائی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از حمام حاج رئیس تربت‌حیدریه گفت: چهار اثر تاریخی حمام حاج رئیس تربت‌حیدریه، حمام قدمگاه، کاروانسرای مهر داورزن و رباط سنگ بست در خراسان رضوی به زودی به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.
 
او  با بیان اینکه ۸۰۰ بنای تاریخی در مالکیت دولت است، افزود: از این تعداد ۴۱بنا در خراسان رضوی است که تاکنون در طول سال های گذشته ۹۷ بنا در کل کشور به بخش غیردولتی واگذار شده است. 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: حمام حاج رئیس یک اثر تاریخی دارای دو بخش زنانه و مردانه است که در سال‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این بنا امروز جهت مرمت و بازسازی نیازمند همکاری همگان است.

میرزائی با اشاره صحبت رییس‌جمهور در سال ۹۶ مبنی بر اینکه راه مرمت و احیای بنا‌های تاریخی، واگذاری صحیح و اصولی آن به بخش خصوصی و غیر دولتی است، بیان کرد: دولت در جهت ترغیب سرمایه‌گذارن در این بخش تسهیلاتی پیش بینی کرده که تا ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی بنا ۷۰درصد وام تعلق می‌گیرد، معافیت از پرداخت مالیات به مدت ده سال و ارائه امتیازات آب، برق و گاز با تعرفه میراث فرهنگی از دیگر مشوق‌های دولتی است.

او تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران و علاقمندان میراث فرهنگی دعوت می کنیم که این بنا‌ها را متعلق به خودشان بدانند و زمینه واگذاری و سرمایه‌گذاری در آن‌ را نقطه عطفی در رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که در یک ماه آینده زمینه واگذاری این بنا‌ها از طریق مزایده فراهم خواهد شد.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.