رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان اصفهان گفت: در بسته حمایتی ویژه بیماران ام اس ، خدمات درمانی متنوع به طور رایگان و یا با هزینه بسیار اندک در مراکز دولتی به بیماران ارائه میشود.

مظاهری رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:  بسته حمایتی بیماران ویژه بیماران خاص   به بیماران ام اس هم تعلق می‌گیرد، خدمات این بسته به طور رایگان و یا با هزینه اندک به افراد مورد نظر ارائه می‌شود. البته ارائه این خدمات مشروط به این است که بیماران در مراکز دولتی دانشگاهی و با تعرفه دولتی از این خدمات استفاده کنند.

او ادامه داد: از مهم‌ترین خدمات ارائه شده می‌توان به دارو، ام آر آی، ویزیت، مشاوره، خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، خدامت بینایی سنجی و پلاسما فریزیس اشاره کرد، و البته از اواخر سال ۹۷ خدمات دندان پزشکی هم به این بسته حمایتی اضافه شده است.

رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان اصفهان افزود: نکته مهم دیگر این است که دارو‌های مورد نیاز این بیماران داخل کشور تولید و اکثر ان‌ها به طور رایگان در اختیار بیماران ام اس قرار می‌گیرد، هم اکنون در استان اصفهان حدود ۲۲ داروخانه قراراد داریم که دارو را به طور رایگان به بیماران ام اس می‌دهند.

مظاهری گفت: فقط سه الی چهار داروی این بیماری در کشور تولید نمی‌شود که این دارو‌های وارداتی هم حق بیمه آن به بیماران پرداخت می‌شود و برای دریافت دارو بیماران مشکل چندانی ندارند، البته در حال بومی سازی این دارو‌ها در داخل کشور هستیم.

او تاکید کرد: با راه اندازی مرکز جامع ام اس در بیمارستان کاشانی تعداد تخت‌های بیماران از ۷ به ۲۱ تخت افزایش یافت و در این مرکز همه خدمات تحت پوشش بسته حمایتی به بیماران ام اس ارائه می‌شود.


رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان اصفهان بیان کرد: هم اکنون در استان اصفهان حدود ۹ هزار بیمار مبتلا به ام اس داریم که تحت درمان هستند. ازاین تعداد تقریبا دو سوم مبتلایان را خانم‌ها و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند و اکثریت بیماران در رنج سنی ۳۰ الی ۵۰ سال هستند.

مظاهری افزود:دلیل اصلی بیماری ام اس هنوز به طور دقیق و علمی مشخص نشده، اما مواردی مانند عوامل ژنتیکی، استرس، آلودگی هوا و مصرف دخانیات می‌تواند در بروز این بیماری دخیل باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سکینه احمدی
۱۲:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
پول دار و را ندارم بیماره ام اس هستم