مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: توسعه زراعت چوب در اراضی زراعی، یکی از رویکرد‌های اداره کل منابع طبیعی استان است.

کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت و سود جویی از جنگل‌های طبیعی استان، توسعه زراعت چوب در اراضی زراعی، یکی از رویکرد‌های اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان است.

او افزود: با عنایت به ماده ۳۳ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بهره برداری چوبی از جنگل‌ها ممنوع است که این موضوع ضرورت تامین و تولید چوب در کشور را مشخص می‌کند.

کیانی بیان داشت: یکی از الزامات دستیابی به توسعه زراعت چوب و تشویق زارعین به کشت گونه‌های چوبده در اراضی زراعی است که در سال‌های اخیر به دلیل اینکه چوب یک از کالای اقتصادی بوده و ارزش افزوده بیشتری داشته که این اداره کل در تامین نهال و نیز تشویق متقاضیان به توسعه زراعت چوب گام‌های اساسی برداشته و در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۵ هزار مترمکعب چوب از سطح استان برداشته شده و استحصال شد که غالب آن در اراضی مستثنیات قانونی بوده و در صورت مشارکت بیشتر مردم این رقم قابل افزایش خواهد بود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.