مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت:مشترکان کم مصرف بر اساس اجرای طرح برق امید، از اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی برق بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا صبوری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، در تشریح جزئیات طرح برق امید گفت: مشترکان کم مصرف بر اساس اجرای طرح برق امید، از اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی برق بهره مند می‌شوند.

صبوری با بیان این که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مصرف کنندگان در بخش خانگی به ۳ گروه پر مصرف، خوش مصرف و کم مصرف دسته بندی می‌شوند، افزود: هدف از اجرای این طرح دست یابی به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در بخش خانگی کشور است و در این خصوص مشترکانی که توانسته اند خود را در بخش کم مصرف‌ها قرار دهند هم بتوانند از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


او با بیان این که ۳۱ درصد از مردم استان در صورت استمرار در مدیریت مصرف برق، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی برق هستند، گفت: بر اساس الگوی مصرف، ۹۳ هزار مشترک خانگی در استان مشمول این طرح هستند و تعداد ۴۳ هزار مشترک نیز جزو مشترکان پر مصرف قلمداد می‌شوند که ۱۴ درصد مشترکان استان را تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که بر اساس مصوبه وزارت نیرو، سکونت گاه‌های خالی از سکنه و غیر دائم مانند باغ ویلا‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شوند، افزود: بر اساس طرح برق امید مقرر شده است به مشترکان پر مصرف برای احداث پنل‌های خورشیدی با توان پایین، وام‌های کم بهره اعطا شود یا این که یارانه سود تسهیلات توسط شرکت ساتبا تامین شود.

صبوری از ثابت ماندن قیمت برق مصرفی مشترکانی که متناسب با الگو، برق مصرف می‌کنند نیز خبر داد و افزود: در این طرح قیمت برق مصرفی مشترکان پر مصرف نیز پس از یک فرصت ۶ ماهه به مشترک برای کاهش مصرف، در صورت عدم کاهش مصرف ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و اجرای طرح از ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی  گفت: با اجرای این طرح، کم مصرف‌ها از مزیت تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای قبض برق بهره مند می‌شوند و پر مصرف‌ها نیز می‌توانند با کاهش مصرف در هزینه‌های خود صرفه جویی جدی کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مشترکان خانگی تا ۲ ماه آینده از طریق پیامک از دسته مصرفی خود مطلع می‌شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.