عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در تعیین اولویت‌های اقتصاد غیر نفتی در کنار دولت است تا بتوانیم کشور را بدون نفت اداره کنیم.

نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: حوزه اقتصاد غیر نفتی یکی از اولویت‌های امروز مجلس است که در این میان نقش کمیسیون انرژی برای تعیین اولویت‌های رهایی از اقتصاد نفتی خیلی تاثیر گذار است.

او افزود: تمرکز بر انرژی‌های تجدید پذیر خورشیدی و بادی، تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع پایین دست پتروشیمی، فرآوری نفت خام و تولید محصولات پالایشگاهی و بهینه سازی مصرف انرژی از اولویت‌های امروز کمیسیون انرژی مجلس است که به جد آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

نخعی تاکید کرد: در شرایط کنونی تحریم فروش نفت، کمک به دولت در چگونگی فروش نفت، یکی از اولویت‌های کمیسیون انرژی است که در حال بررسی روش‌های صادرات فرآورده‌های نفتی هستیم.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرآوری نفت خام و تولید محصولات مختلف پالایشگاهی از دیگر اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس است که خوشبختانه ظرفیت پالایشگاهی کشور بسیار بیشتر از امروز است.

نیاز کشور‌های همسایه به فرآورده‌های نفتی

نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز کشور‌های همسایه به محصولات پالایشگاهی گفت: هر چند در شرایط تحریم‌های سخت و ظالمانه هستیم، اما در فروش فرآورده‌ها مشکل نداریم و با یک برنامه ریزی مناسب می‌توانیم نفت را فرآوری و به کشور‌های همسایه صادر کنیم.

او افزود: تکمیل ارزش افزوده با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی اولویت دیگر کمیسیون انرژی مجلس است تا تولیدات پتروشیمی را به محصولات دیگری تبدیل و برای کشور ثروت و اشتغال ایجاد کنند.

نخعی با اشاره به بالا بودن مصرف انرژی در کشور افزود: بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، کشور ما رتبه اول تخصیص یارانه انرژی در دنیا را دارد و هم اکنون شرایط مناسبی در مصرف انرژی نداریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به دنبال راهکار‌های عملی و کارشناسی کاهش مصرف انرژی باشیم به گونه‌ای که اقشار آسیب پذیر دچار مشکل نشوند.

او حمایت از سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های خورشیدی و بادی را در تامین برق مورد نیاز کشور موثر دانست که کم هزینه و دارای پایداری تولید است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار