رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۲۰ واحد مرغداری در استان فعال است که نیازمند تامین نهاده‌های دامی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز ضمن قدردانی از همکاری‌های همه جانبه بخش خصوصی آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی تبریز با بخش کشاورزی گفت: بخش خصوصی همواره در موقعیت‌های حساس یاریگر بخش کشاورزی بوده است.

او گفت: هم اکنون واحد‌های مرغداری در تامین نهاده‌های دامی با چالش‌هایی روبرو هستند و نیاز به حمایت بخش خصوصی دارند.

فتحی گفت: دولت از هر گونه فعالیت بخش خصوصی برای تامین نهاده‌های دامی حمایت لازم را خواهد داشت و مشکلات موجود در این زمینه را به گوش مسئولان کشوری خواهیم رساند.

 ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار گفت: بار‌ها جلساتی با حضور مسئولان بخش کشاورزی و فعالان بخش خصوصی تشکیل شده است و طی آن مشکلات حوزه کشاورزی مورد بررسی دو جانبه قرار گرفته است  ، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش در حوزه کشاورزی اعلام می‌کنند.

 ژائله گفت:امسال ۴۵ درصد از نهاده‌های کشاورزی از طریق ارز دولتی و مابقی با ارز آزاد تامین خواهد شد که این امر لزوم ورود بخش خصوصی و همکاری دو جانبه دولت با این بخش را نمایان می‌کند.

او افزود: فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی آماده سرمایه گذاری و انجام مقدمات لازم برای واردات نهاده‌های دامی هستند هر چند در این میان نیازمند حمایت دولت و تسهیل امور مربوطه خواهیم بود.

ژائله با تاکید بر آماده بودن فضای استان برای هر گونه فعالیت اقتصادی، گفت: همدلی خوبی مابین مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی به وجود آمده است که باید از این فضا برای ارتقای استان بهره برد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار