سرپرست مستعفی باشگاه نفت مسجد سلیمان گفت: مسئولان شهری و استانی گفتند ساختار باشگاه اصلاح می‌شود و منابع مالی فراهم خواهد شد، اما هیچ تغییری صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت یزدی، سرپرست مستعفی باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره اهدافش در این باشگاه اظهار داشت: سال ۸۹ امتیاز باشگاه به مسجد سلیمان واگذار شد و در آن مقطع من رئیس ورزش نفت و گاز مسجد سلیمان بودم. آن زمان نفت مسجد سلیمان در لیگ یک حضور داشت و تیمی نوپا بود. ۱۰، ۱۱ سال از عمر نفت مسجد سلیمان می‌گذرد و ساختار‌های باشگاه به گونه‌ای بود که من احساس کردم باید نوسازی شود تا نفت مسجد سلیمان به عنوان یک باشگاه فرهنگی ورزشی در شهر اولین‌ها فعالیت کند.

ساختار‌های باشگاه نفت مسجد سلیمان باید اصلاح شود

او در ادامه گفت: پس از ۱۰ سال فعالیت، ساختار نفت مسجد سلیمان باید اصلاح شود و نیاز است تیم‌های پایه که فعال نبودند، احیا شوند تا استعداد‌هایی که در مسجد سلیمان و شهر‌های اطراف حضور دارند پرورش یابند. در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ بازیکنان زیادی از مسجد سلیمان، اهواز و آبادان در تیم ملی حضور داشتند.

وعده‌هایی که به من دادند عملی نشد

سرپرست مستعفی باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره کناره گیری خود از هدایت این باشگاه گفت: تمایل زیادی به حضور در مجموعه نفت مسجد سلیمان نداشتم. به اصرار دوستان و مسئولان شهری و استانی و اعضای هیئت مدیره در جلسه ۵ ساعته‌ای که با آن‌ها داشتم، قبول کردم که مسئولان سرپرستی باشگاه را برعهده بگیرم و در کنار تیم نفت مسجد سلیمان باشم. در جلساتی که داشتیم، گفتند ساختار باشگاه اصلاح خواهد شد و منابع مالی تامین می‌شود، اما از آن روز تاکنون، از لحاظ ساختاری و مالی تغییری در شرایط باشگاه ایجاد نشده است. وزیر نفت در صحبت هایش اعلام کرد که این وزارتخانه کاری با تیم‌های نفتی ندارد و مجلس باید قانونی که وضع کرده را تغییر دهد. در غیر این صورت ارتباط وزارت نفت با تیم‌های نفتی قطع خواهد شد.

یزدی: وعده‌هایی که به من دادند عملی نشد /حسینی شرایط را دید استعفا داد

یک جمله در قانون توسعه همه چیز را تحت شعاع قرار داده است

یزدی در پاسخ به این سوال که چرا شرایط برای صنعت نفت متفاوت است و وزارت نفت حمایتش از این تیم را یک سال دیگر تمدید کرد گفت: قوانین و مقررات برخی مواقع ایراد دارند. همان گونه که قانون توسعه پنجم و ششم عنوان مقرر کرده، دولت‌ها و نهاد‌های دولتی که باید در ورزش همگانی فعالیت کنند، در ورزش قهرمانی می‌توانند حضور داشته باشند، اما در ورزش حرفه‌ای نمی‌توانند فعالیت کنند. این یک جمله درباره ورزش حرفه‌ای همه چیز را تحت شعاع قرار داده است. ورزش حرفه‌ای  در کشور ما ساز و کار‌های مناسبی برای درآمدزایی ندارد. مگر باشگاه‌های فوتبال می‌توانند از طریق حق پخش و فروش بلیت درآمدزایی کنند؟

بودجه ۲۰ میلیاردی نفت مسجد سلیمان در برابر رقم قرارداد یک بازیکن تیم‌های بزرگ چیزی نیست

او افزود:  ساز و کار‌های ورزش حرفه‌ای در فوتبال ما فراهم نیست، بنابراین تعریف یک خطی قانون توسعه از ورزش حرفه‌ای مفهوم چندانی ندارد. قوانین و مقررات باید با ساز و کار‌ها همخوانی داشته باشند. ورزش حرفه‌ای در کشور ما وجود ندارد، اما فعالیت تیم‌های حرفه‌ای وابسته به دولت، همیشه منع شده است. بودجه ۲۰ میلیاردی نفت مسجد سلیمان در مقابل معادن و ذخایر نفتی شهر‌های استان خوزستان رقم زیادی نیست. رقم قرارداد یک بازیکن تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتور حدود ۱۵ میلیارد است.

یزدی: وعده‌هایی که به من دادند عملی نشد /حسینی شرایط را دید استعفا داد

حسینی شرایط را دید و استعفا داد

سرپرست مستعفی باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره کناره گیری حسینی از هدایت مس کرمان گفت: حسینی پس از من استعفا داد. او دید همه چیز بلاتکلیف است و گفت چرا با این شرایط بمانم؟ به اعضای هیئت مدیره، شورای تامین و مجموعه نفت و گاز مسجد سلیمان گفتم که اجازه نمی‌دهم مردم فکر کنند در حال انجام دادن کار‌ها هستیم، اما باشگاه در بلاتکلیفی باشد.

هیچ وقت ندیدم مدیران عامل با نظر اعضای هیئت مدیره انتخاب شوند

یزدی در پاسخ به این سوال که استعفایش پذیرفته شده گفت: تاکنون در لیگ برتر ندیدم که اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل باشگاه را انتخاب کنند و به او حکم بدهند. همان رسانه که خبر از انتصاب و استعفا می‌دهد، کار را پیش می‌برد و در تمام ایران شرایط به همین صورت است. ۱۰ سال پیش که من در نفت مسجد سلیمان بودم یا ۳، ۴ نفری که پس از من مدیرعامل باشگاه شدند، هیچ کدام حکمی دریافت نکردند. در چند سالی که در فوتبال ایران فعالیت داشتم، هیچ وقت ندیدم که مدیران عامل حکمی بگیرند و با نظر هیئت مدیره باشگاه انتصاب شوند.


بیشتر بخوانید:


دیگر تمایلی برای کار در نفت مسجد سلیمان ندارم

یزدی گفت: دوست داشتم به جوانان استان خوزستان خدمت کنم. خوزستان مهد فوتبال ایران است. احساس کردم در تیم‌های پایه و بزرگسالان فوتبال خوزستان، بازیکنان بومی از چرخه خارج شدند و امیدوار بودم با حضور در مجموعه نفت مسجد سلیمان بتوانم استعداد‌های تیم‌های پایه را به فوتبال استان خوزستان و کشور معرفی کنم. دیگر تمایلی برای کار در نفت مسجد سلیمان ندارم. در طول یک ماه گذشته هواداران را اذیت کردیم و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار