معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در ۲۴ساعت گذشته با ۶۴ عمل جراحی، رکورد بی سابقه‌ای در انجام عمل جراحی در بیمارستان حکیم نیشابور ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسم مشارموحد معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان گفت: زمانی که دانشکده علوم پزشکی نیشابور، بیمارستان حکیم را از تامین اجتماعی تحویل گرفت این بیمارستان، یک بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بود که امکانات پشتیبانی و پلی کلینیکی برای این تعداد تخت بیمارستانی مهیا بود.

 او افزود: به علت عدم وجود زیرساخت‌های لازم، انتقال بخش ترومای بیمارستان ۲۲ بهمن به بیمارستان حکیم نیشابور میسر نبود و از دوسال گذشته استارت تاسیس یکسری اتاق عمل و شرایط افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان حکیم به وجود آمد و در این خصوص اعتباراتی کسب شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: با پیگیری‌های لازم هم اکنون تعداد تخت‌های بستری بیمارستان حکیم نیشابور به ۲۶۸ تخت ارتقا یافته است که بخش‌های پشتیبان به همین شکل رشد پیدا کرده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مدنظر اخذ شده که مابقی آن نیز در دست پیگیری است تا بتوانیم خدمات بهینه تری به بیماران ارائه دهیم.
 

بیشتر بخوانید


مشار موحد بیان کرد: مجموع تعداد اتاق عمل‌های این بیمارستان به ۵ اتاق عمل استاندارد و سه اتاق عمل به صورت اورژانس قابلیت ارایه خدمات دارد.

او تصریح کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری استارت انتقال اتاق عمل‌های بخش جراحی تروما "حوادث ترافیکی" از بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور به بیمارستان حکیم این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور مرکز بستری بیماران کرونایی در این شهرستان می‌باشد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با شاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار ترومایی در اورژانس بیمارستان حکیم نیشابور پذیرش شده اند، تاکید کرد: در همین مدت ۶۴ عمل جراحی در بیمارستان حکیم انجام شده که این آمار یک رکورد بی سابقه در انجام عمل جراحی بیمارستانی در نیشابور در یک روز محسوب می‌شود.

انتهای پیام// ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.