الحشد الشعبی در بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت از هدف قرار دادن منافع خارجی و داخلی، تاکید کرد که به همه دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ناس، سازمان الحشد الشعبی عراق از هدف قرار دادن منافع خارجی و غیرنظامیان داخلی اعلام برائت و تاکید کرد که تنها هدف آن دفاع از خاک کشور است.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان تشکیل این سازمان تاکنون در پی هیچ چیزی جز رضای خداوند و اخراج دشمنان عراق نبوده‌ایم.

این سازمان اعلام کرد که با وجود اختلاف عقاید مردم عراق، الحشد الشعبی مورد تقدیر مردم قرار گرفته است و همچنان حاضر است در مسیر عزت و جهاد جانفشانی کند.

در این بیانیه آمده است: امروز مانند گذشته تأکید می‌کنیم که الحشد یک گروه نظامی رسمی عراق است که به همه دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح پایبند است و بر اساس روند‌ها و قوانین نهاد‌های امنیتی عراق مشغول فعالیت است.

الحشد الشعبی تاکید کرد هیچ اهمیتی به هیچ گونه درگیری سیاسی یا حوادث داخلی کشور نمی‌دهد و مسئول گروه‌هایی نیست که از نام این سازمان برای انجام عملیات‌های مشکوک و اقدامات غیرقانونی نظامی استفاده می‌کنند. این گروه‌ها با سوء استفاده از نام الحشد الشعبی، منافع خارجی یا شهروندی داخلی را هدف قرار می‌دهند که با اصول حکومت همخوانی ندارد و در گذشته، در جریان مواضع رسمی، از آن کاملا اعلام برائت شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: تلاش‌های داخلی و خارجی برای باز کردن پای الحشد الشعبی برای بر هم زدن وضعیت و منحرف کردن افکار عمومی از نقش مهم و تاریخی آن در حفظ خاک و آبرو وجود دارد.

ائتلاف فتح عراق امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مخالف حمله به هیئت‌های دیپلماتیک و مراکز رسمی است و چنین اقداماتی، تضعیف حکومت و ضربه زدن به اقتدار آن است. این مسئله غیرقابل پذیرش است و نتایج خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: الحشد الشعبی در کنار نیرو‌های مسلح و سرویس‌های امنیتی از عراق و تمامیت ارضی و حاکمیت آن دفاع می‌کند. هدف و وظیفه ما حفظ منافع عراق و ملت این کشور و دفاع از وحدت، حاکمیت، امنیت، ثبات و نیز رونق و پیشرفت آن است؛ بنابراین باید از هرگونه اتهام‌زنی به دیگران بدون هیچ سند و مدرکی بر حذر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار