برهم صالح در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بر موضع خود درباره لزوم حل مسئله فلسطین تاکید می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره‎، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل که امسال به دلیل بحران بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: بار دیگر دعوت خود برای تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با فساد مانند ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم را تکرار می‌کنیم. فساد، زمینه ساز تروریسم است و باید منابع تامین مالی آن را خشکاند.

او افزود: از دوستان و سازمان‌های بین المللی انتظار داریم تا برای بازگرداندن آوارگان و مهاجران در بخش‌های مختلف عراق کمک کنند. دولت عراق بر اساس اراده مردم برای اجرای اصلاحات ساختاری، مدیریتی و مبارزه با فساد، مسئولیت دارد. دولت عراق با درخواست برای منحصر کردن سلاح در دست نهاد‌های حکومتی و جلوگیری از استفاده از سلاح خارج از چارچوب این نهاد‌ها روبروست. توقیف سلاح‌های خارج از چارچوب قانونی، مبارزه حاکمیت با گروه‌های هرج و مرج طلب و افراطی است.

برهم صالح همچنین گفت: منتظر کمک سازمان ملل برای حمایت فنی و نظارتی از عراق به منظور تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از دستکاری و باج گیری هستیم. نمی‌خواهیم عراق میدان کشمکش‌ها و تسویه حساب دیگران باشد. بر موضع خود درباره لزوم حل مسئله فلسطین و برآورده شدن حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار