طراحی جدید سایت ویکی‌ پدیا رونمایی شد

طراحی مجدد دسک‌ تاپ ویکی‌ پدیا برای اولین بار پس از ۱۰ سال تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا ۲۰ سال است که ویکی‌پدیا بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ وب است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا میلیون‌ها متن سنگین و دارای منبع را از طریق رایانه، تبلت یا تلفن همراه مرور کنند. حالا طراحی کلی ویکی‌پدیا بعد از ۱۰ سال برای اولین بار تغییر می‌کند تا برای استفاده کاربران جدید و بیشتر آماده شود.

اولین طراحی مجدد دسک‌تاپ ویکی‌پدیا بعد از ۱۰ سال

در طراحی جدید این وبسایت مخاطب می‌تواند بدون پایین کشیدن صفحه دسکتاپ تمام ویژگی‌های کلمه یا متن مورد نظر خود را به صورت gif روی WikiMedia ببیند. نوار تاشوی کناری اولین تغییری است که به بازار عرضه می‌شود. این نوار به فرد این امکان را می‌دهد که منو را در سمت چپ هر صفحه کوچک کرده تا حواسش را پرت نکند و محتوای بی ربط و پیوند‌های سمت چپ صفحه را محدود می‌کند. ویکی‌پدیا همچنین برای سهولت پیدا کردن سایر صفحات، ابزارهایی را برای جستجو در سایت ایجاد می‌کند و لوگو را مجددا پیکربندی می‌کند تا در هر صفحه ویکی‌پدیا کوچکتر شود.


بیشتر بخوانید


 

بنیاد ویکی‌مدیا، شرکت مادر سایت، در یک پست وبلاگ اعلام کرد که این تغییرات "به طور فزاینده در مدت زمان طولانی" اتفاق می‌افتد و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا ویژگی‌های جدید را قبل از اینکه به طور رسمی معرفی شوند، آزمایش کنند. اما قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ کل نمای نسخه دسک‌تاپ ویکی‌پدیا را دوباره طراحی کند. این وبلاگ درباره‌ی اینکه آیا نسخه موبایل هم همین طراحی جدید را دریافت می‌کند یا خیر، چیزی نگفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار