طبق اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، گوگل در حال آزمایش قابلیتی برای مشخص کردن مناطق پرخطر شیوع ویروس کرونا در جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا بسیاری از مشاغل و امروز روزمره مردم تحت تاثیر قرار گیرد و انجام بسیاری از کارها با ترس انجام شود. از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از مردم نگران مراجعه به مناطق پرتردد هستند و ترجیح می‌دهند قبل از ورود به مکان‌های شلوغ از وضعیت شیوع ویروس کرونا در آن مکان اطلاعاتی را به دست آورند؛ در همین راستا شرکت گوگل اعلام کرد قصد دارد برخی اطلاعات درباره مناطق پرخطر و قرمز شیوع ویروس کرونا را روی نقشه گوگل مپ مشخص کند. این اطلاعات از طریق یک لایه جدید که در آینده‌ای نزدیک به گوگل مپ اضافه خواهد شد، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این لایه توسط یکی از کاربران کشف و اطلاعات آن در فضای مجازی منتشر شد. این لایه قرار است در کنار گزینه‌های حمل و نقل، ترافیک، دوچرخه سواری و نمای سه بعدی نمایش داده شده و عنوان آن COVID-19 خواهد بود. عملکرد این لایه جدید به این صورت است که کاربر با فعال کردن آن خطوطی را در نقشه مشاهده خواهد کرد که نقشه را به بخش‌های متمایزی تقسیم می‌کند و هر بخش با توجه به میزان شیوع ویروس کرونا، از رنگ خاصی بهره خواهد برد.

گوگل نقاط پرخطر شیوع ویروس کرونا را مشخص خواهد کرد

اطلاعات گوگل مپ از منابع رسمی جمع آوری خواهند شد

ظاهرا شرکت گوگل در حال جمع آوری این اطلاعات از منابعی مثل ویکی پدیا، دانشگاه جان هاپکینز و شهرداری بریانمومبی است. گفتنی است این ویژگی در زمان عرضه صرفا برای منطقه ایالات متحده و کانادا در دسترس کاربران خواهد بود و انتظار می‌رود پس از گذشت مدتی در اختیار سایر کشور از جمله کشور هند قرار گیرد.

با این حال هنوز این قابلیت در مرحله آزمایش قرار دارد و مشخص نیست چه زمانی شرکت گوگل قصد دارد آن را به طور عمومی در دسترس کاربران قرار دهد و باید تا زمان تایید رسمی شرکت گوگل درباره این قابلیت منتظر ماند.


بیشتر بخوانید:

چند قابلیت جدید Google Maps پس از شیوع ویروس کرونا


 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۸:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
در نرم افزار های داخلی نرم افزار ماسک اولیل کار خیلی خوب بود و محل های پرخطر و محل افرادی که کرونا داشتند رو نشون میداد ولی بعد از چند وقت این خدمت رو قطع کردند و در حال حاضر فقط وضعیت شهر ها رو مشخص می کنه!!!!!! اوایل کار این نرم افزاز حتی وزیر بهداشت هم از این نرم افزار حمایت می کرد


البته این موضوع باعث میشه آدم نسبت به نرم افزار های داخلی بدبین بشه.