نماینده مردم مهاباد در مجلس شواری اسلامی گفت: ۴ درصد از جمعیت این شهرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب نیست و رفع این مشکل نیازمند تکمیل فاز دوم تصفیه خانه مهاباد است.

جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: تاکنون حدود ۹۶ درصد از جمعیت شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است و برای بهره مندی مابقی آن باید فاز دوم طرح تصفیه خانه این شهرستان تکمیل شود.

محمود زاده افزود: برای تامین آب شرب مهاباد، ۳۰۰ لیتر در ثانیه از تصفیه خانه قدیم و ۴۵۰ لیتر در ثانیه از تصفیه خانه جدید آب مطلوب و با کیفیت بهره برداری می‌شود.

او ادامه داد: همچنین از منابع زیرزمینی مثل چاه‌ها در ساعاتی از شبانه‌روز، ۱۰۰ لیتر در ثانیه برداشت شده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستای مهاباد اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم مهاباد در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده با وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستای مهاباد، مجمتع ۹ روستایی و روستا‌های کیسلان، عبدالله کرده، و شهروز تخصیص داده شد.

محمود زاده اضافه کرد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، اتمام این طرح می‌تواند پایداری آبرسانی به روستا‌های مهاباد را از طریق آب سد به طور کامل برطرف کند و مشکل تامین آب آشامیدنی و سالم برای شهروندان روستایی مرتفع شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.