حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ایجاد پلیس قضایی در دستور کار است و آن را یک ضرورت می‌دانیم.

گره‌گشایی از مشکلات مردم مسئولیت خطیر دستگاه قضائی است/ ایجاد پلیس قضایی در دستور کار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: مردم شریف ایران اسلامی در برهه‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند و مردم حسینی و ولایت مدار استان اردبیل در ۸ سال دفاع مقدس ۳۴۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردند، تلاش مردم این استان در عرصه‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری بسیار حائز اهمیت است و حل و فصل مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها خدمتی است که نصیب نهاد‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی شده است.

او افزود: برنامه تحول اجرایی و عملیاتی مشخص برای تمامی حوزه‌های قضایی استان پیش بینی شده است و به صورت شعبه به شعبه این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: نکته قابل توجه در عملکرد حوزه‌های قضایی، نقش آفرینی تمامی حوزه‌ها و کارکنان و همدلی و همراهی جهت رفع کمبود‌ها و تنگنا‌ها و خدمت رسانی به مردم بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: لایحه مرتبط با شورا‌های حل اختلاف طبق گفته وزیر دادگستری طی یک الی دو هفته آینده از کمیسیون لوایح دولت خارج می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر به مجلس برای تصویب ارسال شود.

او گفت: ایجاد پلیس قضایی در دستور کار است و آن را یک ضرورت می‌دانیم و چنانچه به هر دلیلی امکان ایجاد پلیس قضایی فراهم نشد اعتقاد داریم که باید پلیس از هر حیثی اعم از دانش حقوقی و قدرت اجرا برای اعمال دستورات قضایی، مجهز و آماده باشد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه تصریح کرد: برای غلبه بر مشکلات باید جهادی عمل کنیم و با همین امکانات موجود، با روحیه بسیجی و شبانه روزی، در مسیر رفع مشکلات مردم اقدام کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نظام جمهوری اسلامی، که در راس آن، ولی فقیه قرار دارد به جایگاه ولایت و قدسیت اتصال دارد لذا دستگاه قضایی نظام نیز از تقدس برخوردار است و این تقدس باید با رفتار قضات و همکاران قضایی ما حفظ شود.

کاهش ۲۷ درصدی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای این جلسه از عملکرد جهادی دادگستری اردبیل در کاهش پرونده‌ها خبر داد و گفت: پرونده‌های قضایی از اردیبهشت تا شهریورماه سال ۹۹ توسط دستگاه قضایی با تلاش همکاران دادگستری کل استان اردبیل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

ناصر عتباتی با بیان اینکه کرونا موجب نشد خدمت دستگاه قضایی استان اردبیل به مردم کاهش پیدا کند و همچنان نیز با قوت خود ادامه دارد افزود: تلاش بر استفاده از بستر‌های الکترونیک در جهت خدمت رسانی به مردم با تمام توان در حال انجام بوده و نتیجه‌های مطلوبی به همراه داشته است.

او استفاده از ظرفیت‌های بستر الکترونیک برای خدمات مطلوب به مردم خبر داد و بیان کرد: میانگین ابلاغ الکترونیکی در سال ۹۸، ۶۹ درصد بوده که در پایان سال ۹۸ به ۸۹ درصد و شهریور ماه ۹۹ به ۹۱ درصد ارتقا دادیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه ورودی گروه زندانیان مالی در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵۷ درصد کاهش پیدا کرده است افزود: به ۷۴ درصد محکومان واجد شرایط در ایام کرونا مرخصی اعطا شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.