مهمترین حوادث استان اردبیل در روز شنبه ۲۹ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز شنبه ۲۹ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۱۶ سارق در شهرستان پارس‌آباد

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد گفت: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت در شهرستان پارس‌آباد، ۱۶ سارق بازداشت شدند.

حسین بهمنی اظهار کرد: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت در شهرستان پارس‌آباد، ۱۶ سارق بازداشت شدند.

او افزود: مبارزه با سارقان و پیشگیری از فعالیت‌های مجرمانه آن‌ها از اولویت‌های مهم مأموریتی پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: وقوع سرقت یکی از مؤلفه‌های کاهش احساس امنیت فردی و عمومی است که به همین منظور پلیس با حداکثر توان در مسیر پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان گام برمی‌دارد.

بهمنی از اجرای یک هفته‌ای طرح پیشگیری از سرقت در شهرستان پارس آباد خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح و طی چند عملیات پلیسی ۱۶ سارقی که در پرونده مجرمانه خود مرتکب ۱۸ فقره انواع سرقت از جمله سرقت منزل، خودرو و ترانس و سیم برق شده بودند، دستگیر شدند.

او اظهار کرد: این سارقان پس از بازداشت با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

بهمنی با تاکید بر اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: کاربردی کردن هشدار‌های انتظامی و آموزش‌های همگانی ضامن پیشگیری از سرقت و ناکامی سارقان است.

معامله کاغذی بیش از ۶ تریلیون طلا‌های آب شده در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری ۲ مخل امنیت و نظم اقتصادی که به صورت کاغذی و خارج از عرف بیش از ۶ تریلیون طلای آب شده را معامله کرده بودند؛ خبر داد.

سردار هوشنگ حسینی اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با مخلان نظم و امنیت اقتصادی و پیشگیری از فعالیت‌های مجرمانه آنان در برهم زدن ثبات بازار، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و عملیات ویژه پلیس آگاهی اردبیل با انجام بررسی‌های تخصصی و کار‌های اطلاعاتی پی به این موضوع بردند که ۲ نفر به صورت کاغذی و خارج از عرف بازار اقدام به معامله مقدار قابل توجهی طلای آب شده در بازار زرگران اردبیل کرده اند.

او با اشاره به اینکه این ۲ نفر فاقد پروانه کسب بوده و با سوء استفاده از نوسانات بازار فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند؛ افزود: با هماهنگی قضائی و در عملیاتی ویژه هر دو مجرم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از انجام بازجویی‌های پلیسی از مجرمان خبر داد و گفت: با ارائه دلایل و مستندات قانونی مجرمان لب به سخن گشوده و به انجام معامله کاغذی و صوری و خارج از عرف مقدار زیادی طلا به ارزش ۶ تریلیون و ۴۹۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سردار حسینی با بیان اینکه فعالیت این ۲ مجرم مصداقی از ایجاد اختلال در نظم و امنیت اقتصادی و از بین بردن ثبات بازار است؛ تصریح کرد: برخورد پلیس با مخلان امنیت و نظم اقتصادی قاطع و منطبق با قانون خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.