مهمترین حوادث استان اردبیل در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع شهرستان کوثر

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی مشکول یک نفر شکارچی متخلف را که قصد شکار در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول را داشت دستگیر کردند.

یوسف رشیدی بیان کرد: از این فرد متخلف یک قبضه اسلحه شکاری، ۵۳ عدد فشنگ ساچمه ای، ۹ عدد فشنگ چهار پاره، ۵۷ عدد ساچمه‌ی چهار پاره به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

او افزود: شکارچی متخلف در ایام تعطیلات قصد شکار کل و بز را داشت که با هوشیاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر در زمان شروع به شکار بازداشت شد و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.
منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۳۰ هزار هکتار با تنوع زیستی جانوری و گیاهی در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و یکی از زیستگاه مهم گونه بز وحشی است.

کشف بیش از ۳ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده تقلبی در خلخال

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: بیش از ۳ هزار بطری‌حاوی مواد ضدعفونی تقلبی این واحد از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان جمع‌آوری و معدوم شد.

علی رحیمی آذر افزود: شرکت تولید مواد ضدعفونی تقلبی در خلخال به پرداخت یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

او همچنین بیان کرد: امسال بیش از چهار هزار و ۶۰۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان اقتصادی و صنفی در این استان تشکیل و متخلفان به پرداخت ۱۰۶ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: این پرونده‌ها در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، قاچاق کالا، تخلفات بهداشتی و یا عرضه خارج از شبکه کالا‌های اساسی بود.

رحیمی آذر بیان کرد: از ۱۰ مورد پرونده عدم اجرای تعهدات ارزی برای افرادی که از دولت ارز دریافت کردند ۹ مورد رسیدگی شده و متهمان علاوه بر اعاده عین ارز به بانک به تعلیق کارت بازرگانی محکوم و یک مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

او اظهارداشت: امسال از مجموع پرونده‌های تعهدات ارزی ۶۵ میلیون یورو، سه میلیون یوان و ۲ میلیون درهم ارز به بانک اعاده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: همچنین ۳۲ فقره پرونده مهم هر کدام با ارزش بالای ۲ میلیارد ریال در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد که تعدادی منجر به صدور رای شد و مابقی در حال رسیدگی می‌باشد.

رحیمی آذر به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود امکانات، معدل مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به پنج ماه سال گذشته ۶ روز کاهش و مدت رسیدگی به هشت روز رسیده است.

او از اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس در استان خبر داد و گفت: این طرح شامل نظارت بر عرضه لوازم تحریر، کیف و کفش ولوازم مورد نیاز دانش آموزان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با تقدیر از عملکرد مطلوب اداره تعزیرات حکومتی خلخال در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اقتصادی و همچنین قاچاق کالا اظهار کرد: امسال این اداره به ۴۶۰ پرونده تعزیراتی رسیدگی کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.