در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش خرید گوشت قرمز، بیش از چهار هزار و ۲۰۰ راس دام پرواربندی شده آماده کشتار بر روی دست دامداران شهرستان کیار مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کورش رضایی معاون امور دام جهاد کشاورزی کیار گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش خرید گوشت قرمز، بیش از چهار هزار و ۲۰۰ راس دام پرواربندی شده آماده کشتار بر روی دست دامداران شهرستان کیار مانده است.

او افزود: افزایش بی رویه قیمت علوفه و نهاده‌های دامی در سال زراعی جاری، خرج و دخل دامداران این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است و بیش از ۲۰۰ راس دام سنگین گوساله ۷۰۰ کیلوگرمی پروار بندی شده در این شهرستان بدون مشتری مانده است.


بیشتر بخوانید


رضایی اضافه کرد: هم اکنون در این شهرستان افزون بر چهار هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) آماده کشتار نیز به صورت سنتی در مناطق روستایی نگهداری می‌شود که با پیشنهاد قیمت کمتر از ۵۰ درصد بازار مصرف از سوی دلالان مواجه است.

او ادامه داد: این شهرستان با داشتن بیش از ۲۳۳ هزار دام سبک و ۱۲ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین، بیش از شش هزار نفر بهره‌بردار در بخش دامپروری دارد.

رضایی قیمت مصوب هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری را ۲۹۰ هزار ریال بیان کرد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و کسادی بازار لبنیات، هرکیلو گرم شیر خام ۲۵ هزار ریال به فروش می‌رسد، این درحالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر خام بالای ۳۳ هزار برای دامدار هزینه دارد.

او از توزیع یکهزار و ۶۰۰ تن نهاده دامی (سبوس) یارانه‌دار با قیمت مصوب بین دامداران در نیمه نخست امسال خبرداد و افزود: با افزایش دو برابری قیمت نهاده دام قیمت مصوب در نیمه دوم امسال، امکان کاهش جمعیت دام مولد از سوی دامداران شهرستان دور از انتظار نیست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار