اینستاگرام Reels را برای رقابت با تیک تاک ارتقا داد

شرکت اینستاگرام برای رقابت جدی‌ تر با تیک تاک، بروزرسانی جدیدی را برای قابلیت ریلز خود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اینستاگرام در حال ارائه بروزرسانی جدیدی برای قابلیت ریلز در پلتفرم خود است تا رقابت جدی‌تری را با تیک تاک پیش بگیرد. کاربران برنامه اینستاگرام اکنون می‌توانند ویدئو‌های خود را به طول ۳۰ ثانیه ضبط کنند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

قابلیت Reels به افراد اجازه می‌دهد که زمان‌سنج ۱۰ ثانیه‌ای تنظیم کنند و پس از ضبط ویدئو آن را ویرایش کنند. ویژگی جدید اینستاگرام تنها دو ماه است که به این شبکه اجتماعی اضافه شده و بیشترین انتقاد‌های آن مربوط به عدم وجود قابلیت ویرایش دقیق و پیشرفته در آن است.

به عقیده منتقدان این برنامه، نرم افزار تیک تاک از گستردگی بیشتری در بخش ویرایش ویدئو‌ها بهره می‌برد. به همین منظور شرکت اینستاگرام تصمیم گرفت با ارائه بروزرسانی‌های جدید محیط برنامه خود را به تیک تاک شبیه‌تر سازد. این تغییرات باعث می‌شوند کاربرانی که در تیک تاک فعال هستند با سرعت بیشتری به قابلیت جدید اینستاگرام عادت کنند و آن را بپذیرند.

قابلیت Reels


بیشتر بخوانید


تلاش آمریکا برای غیرفعال کردن تیک تاک

همان‌طور که مشخص است اینستاگرام سعی دارد با قابلیت Reels برنامه تیک تاک را پشت سر بگذارد. با این وجود مشخص نیست که اینستاگرام تا چه حد می‌تواند مقابل تیک تاک بایستد. گفتنی است؛ تنها اینستاگرام به دنبال رقابت با تیک تاک نیست و شرکت‌هایی مانند یوتیوب نیز دنبال عرضه قابلیتی به عنوان رقیب برای تیک تاک هستند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در نظر دارد برنامه تیک تاک از کشور آمریکا به کلی خارج شود و یا یک شرکت آمریکایی سهام مالکیت آن را خریداری کند. مشکلات تیک تاک با آمریکا چند ماهی است که جریان دارد و مقامات چینی اعلام کردند ترجیح می‌دهند تیک تاک به کلی تعطیل شود تا این که آن را در اختیار شرکت‌های آمریکایی بگذارند.

شرکت ByteDance، مالک رسمی تیک تاک نیز اظهار داشته در صورت لزوم نمایندگی مرکزی خود را در آمریکا تشکیل می‌دهد، اما حق مالکیت برنامه خود را نخواهد فروخت. همچنین درگیری‌های ترامپ با تیک تاک باعث شده مقامات چین اظهاراتی مبنی بر صدور دستور ممنوعیت فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار