به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماه پیش بود که خبری مبنی بر تلاش اینستاگرام برای رقابت با شبکه اجتماعی تیک تاک در فضای مجازی منتشر شد؛ اما به تازگی خبری منتشر شده است که اعلام میکند اینستاگرام در حال اعمال تغییراتی در صفحه اصلی خود است و قصد دارد تبهای جدید Reels و Shop را به نرم افزار خود اضافه کند. همانطور که در گذشته اعلام شده بود، تب جدید Reels همان برنامه اینستاگرام برای رقابت به تیک تاک است که به کاربران امکان ساخت ویدئوهای کوتاه را خواهد داد. گفتنی است از بین کاربرانی که به این قابلیت دسترسی پیدا کردهاند حدود ۸۷ درصد خبر از یکی بودن عملکرد این قابلیت با نرم افزار تیک تاک دادهاند.
تبهای جدید اینستاگرام در پایین صفحه و درست در نوار اصلی اینستاگرام قرار خواهند گرفت که به انتخاب کاربر یا جایگزین دو آیکون موجود در نوار اینستاگرام خواهند شد و یا کاربر میتوان این دو تب را به نوار اصلی اضافه کرده و از هفت آیکون استفاده کند. گفتنی است هفت آیکون در کنار هم قرار نخواهند گرفت و کاربر با جا به جایی آنها به چپ یا راست به دو قابلیت جدید اینستاگرام دسترسی خواهند داشت.
قابلیت خرید از اینستاگرام از سال ۲۰۱۸ در دسترس عموم کاربران قرار گرفت و فروشندگان میتوانستند با انتخاب برچسب روی تصاویر محصولات خود، مشتریان را برای خرید آن محصول به وب سایت خود انتقال دهند. اما با اضافه شدن تب Shop به اینستاگرام، باعث خواهد شد کاربران به طور مستقیم محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و کسب و کارهای خرد نیز بتوانند بیشتر از هر زمانی به چشم خریداری بیایند.
با این حال هنوز هر دو قابلیت Reels و Shop به طور آزمایشی و صرفا برای برخی افراد در برخی از مناطق در دسترس قرار گرفته است و اینستاگرام و فیسبوک در حال آزمایش این دو قابلیت جذاب هستند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/