معرفی۵۳ واحد موادغذایی متخلف به دستگاه قضایی همدان

مدیر سلامت بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۵۳ مرکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی و اماکن عمومی استان به علت رعایت‌نکردن شیوه نامه های  بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند.

معرفی۵۳ واحد موادغذایی متخلف به دستگاه قضایی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۳۱ هزار و ۲۲۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و اداری در این استان فعالیت دارند که به منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی از پنج‌هزار و ۱۰۸ مرکز بازدید شد.

او ادامه داد: سه هزار و ۷۸۵ واحد شیوه نامه های بهداشتی در حوزه گندزدایی و چهار هزار و ۱۸۳ واحد موضوع بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند و در نهایت ۵۳ واحد به مرجع قضایی معرفی و ۲۴ واحد نیز در این استان پلمب شد.

مدیر سلامت بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته ۷۵ درصد مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی و اماکن عمومی این استان دستورالعمل ‌های بهداشتی را رعایت کردند.

رفعتی گفت: بیمارستان ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، پایانه‌ مسافربری برون و درون شهری، ادارات و سازمان ها، مسجد و اماکن متبرکه، مطب ها، بانک ها، رستوران ها و داروخانه ها بالاترین درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی را داشتند.

او در ادامه اضافه کرد: پس از بررسی های صورت گرفته ۵۸ درصد پاساژها، ۶۰ درصد آرامستان های شهری و روستایی، ۶۳ درصد مراکز پلیس +۱۰ و ۶۳ درصد دفاتر پیشخوان دلت، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند که این اماکن کمترین رتبه را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.