رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک همدان گفت: صنف پوشاک این استان نیازمند تسهیلات حمایتی است تا بتواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

صنف پوشاک همدان نیازمند  حمایت دولت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی ناصری، رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک همدان گفت: صنف پوشاک به دلیل تعطیلی بازار نه تنها در ایام عید اجناس خود را نتوانست بفروشد بلکه سرمایه‌ای که برای خرید اجناس مختلف هزینه کرده بود از بین رفت.

او اضافه کرد: واحد‌های صنفی در ماه‌های بهمن و اسفند اجناس مورد نیاز خود را خریداری و انبار کرده بودند که در بازار شب عید فروش خوبی داشته‌باشند، اما شیوع کرونا برنامه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک همدان اظهار کرد : فعالان این صنف در حال حاضر با چک‌های برگشتی و بدهی‌های فراوان گرفتار شده اند و نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت هستند.

ناصری ادامه داد: میزان تسهیلات معین شده برای واحد‌های آسیب دیده از کرونا از ۶ تا ۱۶ میلیون تومان است و این مبلغ کفاف ضرر و زیان‌های این قشر را نمی‌دهد، حتی یک ماه اجاره عقب افتاده آن‌ها را جبران نمی‌کند.

او از مسوولان خواست مبلغ تسهیلات را برای واحد‌های صنفی پوشاک افزایش دهند و یا در قالب بسته‌های حمایتی دیگری به بانک‌ها معرفی شوند تا بتوانند این شرایط دشوار را تحمل کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک همدان گفت: ۷۰ درصد واحد‌های صنفی این رشته اجاره‌ای و بیشتر فعالان این صنف افراد دانش آموخته دانشگاه‌ها هستند که به شغل فروشندگی روی آورده‌اند.

ناصری با اشاره به اینکه کرونا بیش از همه مزون‌های لباس عروس را دچار ضرر و زیان کرده است، افزود: ممنوعیت برگزاری جشن عروسی مزون داران را تا مرز ورشکستگی برده است و بسیاری از آن‌ها پروانه‌های کسب خود را باطل کردند.

او افزود: ۳۸۰ نفر از شاغلان صنف پوشاک همدان را زنان سرپرست خانوار تشکیل میدهند که رکود بازار بر کسب و کار آن‌ها تاثیر بسیاری گذاشته و دچار مخاطره شده‌اند که نیازمند پشتیبانی هستند.

یک هزار و ۲۰۰ واحد صنفی فروش پوشاک در شهر همدان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.