تاکنون بیش از ۵ هزار واحد برای دریافت تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان همدان ثبت نام شدند.

ثبت نام ۵ هزار و ۲۱۷ واحد اقتصادی برای تسهیلات خسارات کرونا در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، توصیفیان، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون ۵ هزار و ۲۱۷ واحد با اشتغال ۷ هزار و ۷۸۳ نفر در استان همدان برای دریافت تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا  ثبت نام کرده اند.

سهم استان همدان از این تسهیلات ۸۰۴ میلیارد تومان است که به ۱۴ رسته فعالیت مصوب ستاد کرونا، با نرخ ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۴ ماهه قابل پرداخت است.

 توصیفیان افزود: از جمله شرایط اخذ تسهیلات، فعال بودن واحد و واریز لیست بیمه نیرو‌ها است و اگر واحدی برخی از نیرو‌ها را برای بیمه بیکاری معرفی کند به ازای آن‌ها نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند.

او گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرستی از حدود ۳۳ هزار واحد مشمول تسهیلات ارسال کرده که در اختیار دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها جهت اطلاع رسانی و پیگیری برای ثبت‌نام قرار داده شده است.

آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های زیبایی، مراکز تولید وصنایع دستی، پوشاک، باشگاه‌های ورزشی، حمل و نقل مسافری عمومی و بین شهری، مراکز تولید وتوزیع غذا، واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، محصولات گلخانه‌ای و صیفی جات از جمله رسته‌هایی هستند که از کرونا آسیب دیده اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۲۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این همه ....