رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی با فرماندار شهرستان خانمیرزا با اشاره به توسعه درون زا در استان اظهار داشت: استان نیازمند تغییر نگرش در بخش کشاورزی است.

او افزود: ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و رونق تولید در بخش کشاورزی نیازمند توسعه درون زا در روستا‌ها است باید کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی تغییر رویکرد دهد و این امر موجب کاهش مهاجرت روستاییان و تولید ثروت می‌شود.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی با تأکید بر ورود فارغ التحصیلان کشاورزی در عرصه تولید اضافه کرد: تبدیل علم و دانش به ثروت و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از پتانسیل جوانان تحصیل کرده در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

او به الگو برداری از نتایج موفق در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در دهه اخیر با بهره برداری نامناسب از منابع آبی، دشت خانمیرزا در شرایط بحرانی قرار دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی در بخش کشاورزی یک امر ضروری است با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه بخش کشاورزی و نیروی انسانی مسیر توسعه شهرستان هموار شود.

او ادامه داد: تجهیز ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خانمیرزا به سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۹۹ از برنامه‌های مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان است که عملکرد مطلوبی در سطح شهرستان داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار