ورود ارزیاب مصری یونسکو به استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به ورود «حسام مهدی» ارزیاب مصری یونسکو به استان کرمانشاه، گفت : این کارشناس به مدت هشت روز منطقه اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ارزیاب یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی و مدیران کل ستادی و کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سه شنبه شب وارد استان کرمانشاه شد، گفت : بازدید هوایی برای ارزیابی وضعیت منطقه اورامانات در استان کرمانشاه از صبح امروز چهارشنبه با استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر آغاز شده است.

 او گفت: این بازدید در منطقه اورامانات استان کرمانشاه تا روز جمعه چهارم مهر ادامه دارد و ارزیاب یونسکو برای ارزیابی منطقه اورامانات در کردستان راهی این استان می‌شود.

او با بیان اینکه ارزیابی به ۲ صورت هوایی و زمینی انجام می‌شود، افزود: تمام آنچه که در پرونده ثبت جهانی اورامانات آورده شده مانند روستاها، آیین‌ها و مکان‌های خاص توسط این فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او معیار یونسکو برای ثبت جهانی اورامانات را نظر ارزیاب دانست و ادامه داد: ما شرایط لازم را برای حضور ارزیاب در منطقه اورامانات فراهم کرده ایم و امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.

او گفت: نتایج این ارزیابی را پس از اتمام بازدید‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.