مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود پروژه پتروشیمی شهرستان سنقرو کلیایی تا اواخر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی قبادی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی سنقر و کلیایی که قرار است توسط شرکت هلدینگ خلیج فارس (وابسته به وزات نفت) اجرا شود، گفت: کار‌های تسطیح زمین پروژه انجام شده و اکنون در مرحله فوندانسیون و دیوارکشی است.

او با بیان اینکه هم اکنون روند اجرای این پتروشیمی در حال انجام است، درباره دلایل تاخیر در اجرای آن نیز اظهار کرد: یکی از عوامل این تاخیر، تعویض شرکت مجری این پروژه بود.

او دلیل دیگر تاخیر در روند اجرای پروژه را تغییر طرح اعلام کرد و افزود: با وجود همه این موارد اکنون هلدینگ خلیج فارس با جدیت به دنبال اجرای پروژه است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه کل سرمایه ثابت مورد نیاز برای اجرای این طرح را بر اساس جواز تاسیس آن بیش از ۹۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری کامل از این پتروشیمی برای ۱۳۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

قبادی  بیان کرد: این پروژه در زمینی به وسعت ۴۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سنقر احداث می‌شود.

او درباره میزان تولیدات این پتروشیمی نیز عنوان کرد: تولید سالانه ۲۲۰۰ تن تری متیل آمین، ۱۷ هزار تن دی متیل آمین و ۳۴۰۰ تن منومتیل آمین برای این پتروشیمی پیش بینی شده است.

پتروشیمی سنقر و کلیایی خرداد ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد و قرار بود ظرف مدت ۱۲ تا ۱۴ ماه به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.