آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تحول آفرین در استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های بسیار بزرگ و تاثیرگذاری در استان شروع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های بسیار بزرگ و تاثیرگذاری در استان شروع می‌شود و همچنین تعدادی از پروژه‌های بزرگ که چندین سال اجرای آن‌ها با مشکل همراه بود، افتتاح می‌شود که با اجرا و افتتاح این پروژ‌ها آینده بسیار درخشانی در انتظار استان کرمانشاه است و جوانان به آینده این استان امیدوار باشند.

هدایت حاتمی گفت:با پیگیری و تلاش، خیلی از آرزو‌ها و نشد‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود و هر تلاشی که توکل خدای متعال و عزم و اراده را به همراه داشته باشد به نتیجه می‌رسد.

با اجرای پروژه‌های بزرگ آینده استان متحول خواهد شد

او با بیان اینکه ما در حوزه اقتصادی با جدیت به دنبال اجرای پروژه‌ها به منظور کاهش نرخ  بیکاری، افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار هستیم، بیان کرد: به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد با سرمایه گذاری ۶۲۰ میلیون دلار به صورت رسمی آغاز می‌شود و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دفتر رئیس جمهور و وزیر نفت برای شروع عملیات اجرایی در حال انجام است.

او  با بیان اینکه پروژه پتروپالایش یکی دیگر از پروژه‌های اقتصادی است که بزودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ۳ الی ۴ میلیارد دلار اجرای آن شروع می‌شود و اکنون این پروژه در مرحله تعیین تکلیف زمین تجهیز کارگاه است که قطعاً با اجرای این طرح‌ها زمینه کار و تحول برای پروژه‌های پایین دست پتروشیمی فراهم می‌شود و در سال جهش تولید به سمت رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان حرکت می‌کنیم.

حاتمی بیان کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در زمان ساخت تاثیر جدی بر کلیه لایه‌های اقتصادی خواهد داشت.

احداث باغستان بزرگ در قصرشیرین

مقام ارشد حوزه اقتصادی استان، احداث باغستان بزرگ در قصرشیرین در زمینی به وسعت ۳ هزار هکتار یکی دیگر از پروژه‌های مهم اقتصادی عنوان کرد که بزودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و تاثیر بسیار جدی بر منطقه غرب به ویژه شهرستان‌های غربی استان خواهد داشت و روند اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان همچنین بیان داشت: علاوه بر اجرای این پروژه‌های بزرگ، پروژه‌های دیگری نیز مانند تلی کابین کرمانشاه و ایجاد شهرک ضایعات در حال اجرا هستند که این پروژه‌ها هم تاثیر زیادی بر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی استان خواهند داشت.

او  با بیان اینکه امیدواریم تا خرداد ماه آینده شاهد بهره‌برداری از کارخانه بیواتانول نیز باشیم، گفت: کارخانه اسیدسیتریک هم تا یک ماه آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و کاغذ غرب نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود پروژه بیوایمپلنت نیز نهایی شده و عملیات اجرایی آن تقریبا به اتمام رسیده است.

پروژه بزرگ قوطی سازی به زودی افتتاح می‌شود

او در ادامه از افتتاح پروژه بزرگ قوطی سازی پس از سال‌ها اجرا نشدن و برزمین مانده خبر داد و گفت: کمتر از ۴۰ روز دیگر یکی از پروژه‌های بزرگ استان به نام پروژه قوطی سازی افتتاح می‌شود و اجرای این پروژه سالیان سال بود که متوقف شده بود، اما طی سه سال گذشته با اتخاذ تصمیمات راهبردی و تدوین برنامه ویژه به دنبال افتتاح این طرح بودیم که خوشبختانه به زودی این طرح به بهره برداری خواهد رسید و قطعا تاثیر خوبی بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

مقام ارشد حوزه اقتصادی استان همچنین از تجهیز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های استان به آبیاری مدرن خبر داد و گفت: این طرح نیز علاوه بر اینکه منجر به بهبود فرهنگ کسب و کار می‌شود از سوی دیگر میزان درآمد استان را هم تغییر و افزایش خواهد داد.

او گفت: همچنین دو پروژه اقتصادی بزرگ با سرمایه گذاری خارجی در دست اقدام است و ما علاوه بر تلاش برای ایجاد زمینه ها، زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذاری داخلی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی نیز هستیم و در این زمینه خوشبختانه به توفقیات خوبی دست پیدا کردیم و روند اشتغال استان با توسعه سرمایه گذاری خارجی افزایش خواهد یافت.

حاتمی گفت: در حوزه اقتصادی علاوه بر اجرای پروژه‌های اقتصادی، اجرای پروژه‌های زیرساختی، حوزه تجارت، بازار، بورس، اصناف  را مورد توجه دادیم و با اجرای این پروژه‌ها و برنامه‌ها در نظر داریم که یک توسعه اقتصادی پایدار برای استان شکل بگیرد و غم بیکاری از چهره این استان پس از سال‌ها زدوده شود.

تدوین برنامه‌های منسجم جهت دستیابی به توسعه پایدار

او دستیابی به توفقیات و حل مشکلات را در گرو تدوین یک برنامه منسجم، هوشمند و با تدبیر عنوان کرد و بیان داشت: طی این چند سال تلاش کردیم که یک برنامه مدون و منسجم برای استان تدوین شود و تمامی کار‌ها و برنامه‌ها برای اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینان تدوین شده اند و در این مسیر از هر تلاشی برای ایجاد رفاه بیشتر مردم و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای استان فروگذار نخواهیم بود و همواره از مدیران خواسته ایم که در این مسیر حرکت کنند.

او گفت: ما با تمام جدیت از روند سرمایه گذاری در استان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و استان کرمانشاه یکی از استان‌های خوب و دارای مزیت‌های منحصر به فرد برای سرمایه گذاری است.

حاتمی اظهار داشت: آینده بسیار درخشانی در انتظار استان کرمانشاه است و اجرای این پروژه‌های بزرگ و متحول کننده روند بیکاری استان را کاهش خواهد داد لذا جوانان به آینده امید داشته باشند و خود را برای مشارکت در اجرای کار‌ها آماده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کوتاه شدن فراینده پاسخ به استعلامات ضروری است گفت: حتی اگر به دلیل برخی از محدودیت‌ها پاسخ ما به یک درخواست سرمایه‌گذاری منفی است، باید ظرف مدت کمتر از دو هفته این پاسخ را به اطلاع متقاضی برسانیم و همه تلاش کنیم که بستر‌های لازم برای رشد سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

حاتمی بیان داشت: با تقویت عملکرد سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان، فرآیند کنترل پروژه‌های اقتصادی و عمرانی برای اجرای بهتر و حل سریعتر مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.