مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یکم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یکم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۸ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۵ دستگاه تریلی سوخت کش و ۲۱ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۶۲ هزار و ۶۹۲ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۷۹ هزار و ۱۷۲ لیتر گازوئیل، ۳۹ هزار و ۸۱۰ لیتر بنزین، ۲۴ هزار و ۸۷۰ لیتر نفت سفید و ۱۸ هزار و ۸۴۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهرستان های، ایرانشهر، سراوان، زاهدان و هامون کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۲۷ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۱۶ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

پایان کار شرور سابقه دار در"زهک"

با تلاش و پیگیری مأموران انتظامی شهرستان زهک، متهم سابقه دار و عامل شرارت‌های سریالی این شهرستان در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ "آیت الله قره گوز لو" فرمانده انتظامی شهرستان زهک  گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت‌های سریالی و ایجاد ناامنی، از جمله قدرت نمایی با سلاح گرم، ایجاد نزاع و درگیری مسلحانه، گروگانگیری و ... توسط فردی سابقه دار در سطح شهرستان زهک، موضوع دستگیری این فرد به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرارگرفت.

او تصریح کرد: مأموران با یک سری تحقیقات گسترده دریافتند که این متهم تحت تعقیب قصد فرار به یکی از استا‌های شمالی کشور را دارد که در نهایت با رصد اطلاعاتی و انجام یک سری اقدامات تخصصی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی او را در حین فرار از استان در ایست و بازرسی میل نادر شهرستان نیمروز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک بیان داشت: سرپیچی و تمرد از قانون، ایجاد نزاع و درگیری مسلحانه منجر به جرح شهروندان، قدرت نمایی با سلاح گرم، گروگانگیری و ایجاد و رعب و وحشت عمومی از جمله سوابق این متهم است که در دستگاه‌های قضائی و امنیتی شهرستان به ثبت رسیده است.

سرهنگ قره گوز لو با اشاره به معرفی این شرور سابقه دار به دستگاه قضائی خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

دستگیری ۲۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در "کنارک"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کنارک از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و جمع آوری ۲۴ معتاد متجاهر و دستگیری ۳ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ "موسی معمری گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان به مدت ۲۴ ساعت به اجرا شد.

این مقام انتظامی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و ضمن جمع آوری ۲۴ معتاد متجاهر و دستگیری ۳ خرده فروش مقادیری انواع مواد مخدر و آلات استعمال کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کنارک با تقدیر از همکاری خوب مردم در اجرای این طرح خاطر نشان کرد:خرده فروشان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند و معتادان جمع آری نیز به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت در" زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار، که طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان به اجرا در آمد، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

او افزود: دراجرای مرحله دوم این طرح واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری ۱۶ سارق سابقه دار، ۲۲ فقره انواع سرقت را شامل ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۹ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری ۱۵ خرده فروش موادمخدر، کشف ۳۵ هزارلیترسوخت قاچاق، توقیف ۲۱ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف خاطرنشان کرد: دراین رابطه تمامی افراد دستگیر شده باتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.